7500 fontos (kb. 3,2 millió forint) pénzbírságot kapott egy férfi, mert valótlan állításokat fogalmazott meg egy étteremről a TripAdvisor oldalon – írja a Mirror.
Martin Stewart Pott 2018 októbere és novembere között álnéven 10 véleményt tett közzé a blackpooli Bispham Kitchenről, többek között azt állította, hogy a családja megbetegedett, miután evett az étteremben, egy alkalommal pedig azt írta, hogy tulajdonos „furcsán bámult rá” az étteremben.
A férfit az étterem tulajdonosa, Steve Hoddy perelte be, és nyert. A manchesteri bíróság júliusban kimondta, hogy Pott rosszindulatú és hamis véleményeket publikált. A férfi megtámadta az ítéletet, de a bíróság később is fenntartotta az ítéletét.
Hoddy elmondta, hogy az eset rávilágít arra, hogy a vendéglátásnak mennyi problémát okozhatnak az online értékelések, amelyeket rendszerint névtelenül tesznek közzé. Szerinte az ilyen vélemények súlyosan károsítják a vállalkozásokat.
Hoddy felvette a kapcsolatot a Tripadvisorral, hogy jelezze a problémát, az oldal pedig később eltávolította a megjegyzéseket.
A Tripadvisor szóvivője azt mondta, hogy cégük komolyan veszi az ilyesfajta csalásokat, és a legjobb technológiai és moderációs módszerekkel lépnek fel ezek ellen.