Szórakozás

Az őrizetbe vett Instagram-királynő évek óta azzal keresett pénzt, hogy van pénze

Zuzana Plačková mindig is tudta, hogy egyszer híres lesz, ennek érdekében pedig mindent meg is tett. Szerepelt valóságshowban, Playboy-fotózást vállalt be, majd egyszer csak rengeteg követője lett Instagramon. Most pedig egy droghálózattal hozták összefüggésbe.

A napokban tartóztatták le Szlovákia egyik leghíresebb influenszerét, drogkereskedelem vádjával. Zuzana Plačková karrierjének egyáltalán nincs szokatlan íve, tekintve, hogy egy társkereső realityben ismerték meg a nézők, Playboy-fotók készültek róla, és habár tagadja, hogy valaha pornózott volna, egy cseh felnőttoldalon felbukkant. Szép lassan egyre sikeresebb influenszer lett.

Plačková az évek során párszor arcot változtatott, vagyis annyira átplasztikáztatta magát, hogy jelenlegi külseje gyakorlatilag nem hasonlít az eredetire, a Kardashian lányok és Bella Hadid átalakulása hozzá képest elhanyagolható. Az influenszer először 2012-ben tűnt fel egy Hotel Paradise című társkereső műsorban, ahol azonnal az egyik legnépszerűbb játékos lett a nézők körében, annak ellenére, hogy menetközben kiesett a játékból. A hasonló formátumú műsorban szereplőkkel ellentétben nem merült feledésbe a neve, éppen ellenkezőleg, egyre többször tűnt fel különböző platformokon.

Minden a tálaláson múlik. Minél többet mutatok magamból és az életszínvonalból, amiben élek, annál többet keresek. Az embereknek az nem tetszik, ha valaki átlagosan él. Ha nem mutatom meg a luxust, akkor nem lenne ennyi követőm sem, a profilomban pedig nem lenne semmi izgalmas. Ugyanolyan átlagos lennék, mint bárki más

mondja egy frissen megjelent interjúban az influenszer, aki kicsivel kevesebb mint hétszázkilencven ezer követővel rendelkezik Instagramon, ahol a képeit elnézve nem találunk mást, csak a legfeltűnőbb és legnagyobb feliratokkal ellátott designer ruhákat, luxusautókat és olyan villákat, amit egy átlag ember valószínűleg egy élet keresetéből sem tudna megengedni magának.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Zuzana Strausz Plačková (@queen.plackova) által megosztott bejegyzés

Gyerekként már tudta, hogy mindenki megismeri majd a nevét

A profilja mintha tényleg arról szólna, hogyan keres egy vagyont szimplán azzal, hogy alapból is rengeteg pénze van. Pedig Plačková nem ezüstkanállal a szájában született: egy olyan kisvárosban cseperedett fel, ahol tudta, nem vár rá túl sok lehetőség, ezért ha jobb életet szeretne, valahogyan ki kell törnie. Egy másik interjúban elmeséli, még tizenkét éves volt, amikor anyja ráhagyta, hogy csináljon, amit akar. Rengeteg energia és motiváció mozgatta, tánciskolába járt, színészi és énekesi ambíciói voltak, és mindig azt mondogatta anyjának, hogy figyelje meg, egyszer híres lesz. Így aztán családja és ismerősei közül senki sem lepődött meg azon, hogy a 2012-es Hotel Paradise után egyből befutott a médiában.

Mire szert tett az ismertségre, már túl volt egy Playboy-fotózáson, később pedig előkerült róla néhány felvétel egy pornóoldalon.

Hírnevéhez levakarhatatlanul hozzátapadt ez az információ, amiről majdnem egy évtized elteltével is kérdezik a követői – mint például nemrég egy kérdezz-felelek játékban az Instagram-oldalán. Egyáltalán nem egyedi ez az életpálya, több magyar híresség is hasonló utat járt be, igaz, Plačková a mai napig tagadja, hogy valaha köze lett volna az iparhoz.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Zuzana Strausz Plačková (@queen.plackova) által megosztott bejegyzés

A Hotel Paradise után még felbukkant pár műsorban bohóckodni, például egy shopping-fanatikusokról szóló sorozat egyik epizódjában például egy outfitnyi ruhát kellett összevásárolnia több versenyzővel egyetemben, a nyertes pedig több száz eurót kapott. A kisebb-nagyobb szereplések mellett 2017-ben regisztrált Instagramra, és ahogy minden jó influenszer, rögtön nekiállt különböző márkákat és termékeket hirdetni. Egy évvel később megnyitotta első üzletét, a Pink Garden névre keresztelt kávézót Pozsonyban. Ha nem értenénk, miért éppen ez lett a neve a kávézónak, eláruljuk: az egész tele van rózsaszín virágokkal, rózsaszín párnákkal, dekorációval, és még Kiszel Tünde rózsaszínű konyhájánál is rózsaszínűbb. Pár hónap után a kávézót más helyszínre költöztette, közben az Instagram-felületét már több mint ötvenezren követték.

Magángép, ruhák és minden, ami luxus

Nem kell nagyon sokat gondolkodni, hogy kitaláljuk mi a kedvenc időtöltése, legalábbis ha az Instagram alapján keressük a választ, merthogy a legtöbb fotója arról szól, hol és milyen körülmények között nyaral. Néha magángéppel, néha luxusautóval pózol, és persze csak és kizárólag villákban száll meg. Az egyik magazin még januárban írta meg, hogy az influenszer egy zanzibári nyaralás során nem azt a medencés villát kapta, amit ígértek neki, hanem „csak” egy hatalmas, kétszobás házat kilátással és terasszal. Az újságnak elpanaszolta, hogy többet fizet négy éjszakáért, mint az anyja éves keresete, emiatt teljesen jogosan háborodik fel azon, ha nem azt kapja, amit elvárt volna. Egyszer pedig arról beszélt egy interjúban, hogy egy hónapon keresztül Sri Lankán pihente ki a fáradalmait, és olyan kúrákat próbált ki, mint amit mi leginkább csak a Feleségek luxuskivitelben epizódjaiban láthattunk.

Az Insta-királynő néha azért a követőitől is kap egy-két keresetlen megjegyzést, ez történt például, amikor a közösségi oldalára posztolt fotón egy kölyöktigrissel pózolt, akit pórázon fogott maga előtt. A kommentelőknek azzal vágott vissza, hogy valójában ő kifejezetten jót tesz azzal az állattal, aki történetesen egy barátjáé, merthogy anyagilag támogatja őt.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

PINK GARDEN (@pink.garden.bratislava) által megosztott bejegyzés

Itthon még a hírességek közül sem követnek szinte senkit annyian, mint a szlovák influenszert. Csak hogy viszonyítási alapunk legyen, Gáspár Laci kicsivel több mint háromszázezer, Istenes Bence ötszázezer, Rubint Réka pedig 360 ezer követővel rendelkezik a platform szerint, Kulcsár Edina pedig kicsivel több mint hatszázezerrel. Zuzana Plačková Instagram-tábora jelenleg 813 ezres.

Vagyona pontos összegét ugyan nem ismerni, egy bulvárlap szerint Instagram-oldalára számtalan alkalommal posztol olyan képernyőfotókat (a 24 óra után eltűnő funkció segítségével), amelyeken látszik, éppen mennyi pénzt utaltak neki egy-egy termék reklámozásáért vagy kollaborációért. Egy interjúban elmondja, hogy az első kollagénes termékkel, amit reklámozott, nagyjából harmincezer eurót (tízmillió forint) keresett, a növekvő követőszámmal együtt értelemszerűen idővel egyre nagyobb összegért reklámoz.

Kínosan ügyel arra, hogy mindig, mindenhol stílusosan jelenjen meg, még akkor is, ha épp drogügyletbe keveredett: a szeptember végén előkerült videóban, amelyen az látható, hogy bilincsben szállítják el a rendőrök az influenszert férjével együtt, a bilincset a Louis Vuitton kabátujjai alá rejti, ahogy nem felejtette el felvenni a Dior kalapját sem, a ruhája pedig Dua Lipa egyik kedvelt márkájától, a Marine Serre-től származik.

A letartóztatásakor a rendőrautóban is üzent gyorsan a követőinek: közölte, úgy érzi, mintha Hollywoodban lenne.

Azt pedig, hogy mennyire rontja egy ilyen vád az influenszer bizniszét, egyáltalán nem olyan egyértelmű megállapítani, merthogy egyrészt az eset óta húszezerrel megnőtt a követőszáma, másrészt jelezte, hogy az őt ért vádakra majd Instagramon nyilatkozik, ebből a kijelentésből pedig rögtön megértjük, miért hivatkozik rá minden lap az Instagram királynőjeként.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik