Szórakozás

A John Lewis karácsonyi reklámja idén a jótékonykodásra és nem az ajándékozásra koncentrál

Kedvesség Covid módra.

Valahol igen szomorú is, de az elmúlt nagyjából egy évtizedben a John Lewis kereskedőcég hagyományos karácsonyi reklámja az év egyik nagy tévés pillanata, vagy legalábbis egy sokak álltal várt része. A többmilliós nézettséget összehozó szpotok titka a kedvességük, aranyosságuk, gondoljunk csak a medve és a nyuszi 2013-as történetére, a kisfiú 2011-es türelmetlen várakozására, vagy a az ijedős sárkányra, Edgarra tavalyról (amit mellesleg Magyarországon forgattak). De az is sok mindent elmond a reklámok körüli őrületről, hogy 2018-ban Elton Johnt is sikerült megnyerni, hogy szerepeljen benne.

Budapesten forgatták a John Lewis új karácsonyi reklámját
Arra valószínűleg senki nem számított, hogy a magyar fővárosban forgatták az idei John Lewis-reklámot.

Idén a videó sztárjai a rapper galambok, egy süni, aki szeretne repülni és egy nagy rakás szívecske, mindezt úgy, hogy a John Lewis arra is gondolt, a megváltozott körülmények miatt nem csinálnak reklámot – írta a Guardian.

Szóval idén is állatok, gyerekek, hóemberek vannak a reklám középpontjába, de ahelyett, hogy az ajándékozásra koncentrálnának benne, az üzenet a kedvesség és a jótékonykodás. A közösségi médiában péntek reggel, a tévében a Voice szombati adása közben debütáló reklám egy jótékonykodási kampányt promotál.

5 millió fontot (2 milliárd forintot) akarnak karácsonyig összegyűjteni, hogy ezzel 100 ezer családnak segítsenek.

A helyi üzletek dönthetnének, hogy melyik szervezetnek ajánlják fel a rájuk eső összeget.

A járvány komoly hatással volt a kreatíviparban dolgozókra is, emiatt is kerestek fel nyolc animációs művészt, hogy működjenek közre a videóban.

Sokakat szokott még az érdekelni, mi a benne hallható dal. Idén ez a Brit Awards-ot nyert Celeste A Little Love című szám.

Egy másik 30 másodperces reklám is készült a cég felhívására, amit a Kingston Egyetem hallgatói készíthettek el végül, és ugyanúgy adják majd a tévében. Ebben az sms-ben küldhető kisadományokra koncentrálnak.

És itt még nincs vége, a John Lewisnál és szupermarket-lánca, a Waitrose boltjaiban bizonyos árucikkek vásárlásával, felajánlásával is lehet segíteni, valamint olyan merchandise-termékek – például szívalakú esernyő – megvásárlásával is, amelyek bevételét a rászorulóknak ajánlják fel.

Az alkalmazottak tulajdonában álló vállalatnak a koronavírus igencsak betett, többezer munkatárstól voltak kénytelenek megválni, miközben legalább hét Waitrose szupermarketet és nyolc áruházat kellett bezárniuk. A szokásos éves bónuszfizetés (ez körülbelül a profit felosztása) 2021-ben el is marad, hogy felkészüljenek az első veszteséges évükre. A reklámra is kevesebbet költöttek – másodszor van csak az is, hogy a Waitrose-t és a John Lewist közösen hirdetik –, de a reklámidőre ugyanannyit költöttek, mint szoktak.

Közben a hétvégén kezdik el sugározni a többi sokat várt karácsonyi hirdetést is, például a McDonald’s-ét és a Coca Coláét is.

Kicsit megkönnyeztük a Coca-Cola karácsonyi videóját
Megható kisfilmet forgatott az üdítőgyártó.

Kiemelt kép: Twitter

Ajánlott videó

Olvasói sztorik