Még szeptemberben írtunk arról, hogy Rubint Rékát figyelmeztette a Gazdasági Versenyhivatal, mert nem jelezte egyértelműen némelyik Instagram-posztjában, hogy fizetett hirdetésről van-e szó.
Most hasonló eset történt Dukai Reginával – számolt be róla a 444. Ahogy írják, a modell-influenszert még tavaly kötelezte a GVH, hogy tüntesse fel egyértelműen, melyek fizetett posztok a közösségi oldalain. Most egymillió forintra büntették cégét, a With Love Kft.-t, mert a reklám hashtag kiírása önmagában nem elegendő.
mert „nem módosította szerződéseit és együttműködési megállapodásait a vállalt és így előírt módon, nem hívta fel maradéktalanul ügyfelei figyelmét a jogszabályi előírásokra, és nem igazolta kötelezettségvállalásának teljes körű teljesítését”.
Nagy Péter, a Red Lemon Media ügyvezetője a ma délután kiadott GVH-határozat kapcsán azt nyilatkozta nekünk:
A GVH ma napvilágot látott, influenszer marketing-tevékenység kapcsán közösségi média-megjelenésekkel kapcsolatos elmarasztaló határozatát tudomásul vettük, a ránk kiszabott bírságot megfizetjük. A tények tükrében azonban mindenképpen szeretném hangsúlyozni, hogy mind üzleti működésünkben, mind partneri viszonyainkban, ahogy ezt a hatósági végzés is rögzíti, követtük az előírt szabályokat. Olyan elemeknek nem tettünk teljes mértékben eleget, amelyről jogszabály külön ugyan nem rendelkezik, a hatóság mégis úgy ítélte meg, hogy elvárható lett volna. Mindezen hiányosságok – ha így kell neveznünk őket –, a hatósági megállapításban részletezettek, így erről bővebben onnan tájékozódhatnak az érdeklődők. A jövőben, ahogy eddig is, a jogszerű, átlátható működés mentén folytatjuk tevékenységünket, és edukatív szerepünk fontosságát még inkább szem előtt tartva működünk együtt a piac érintett szereplőivel.
Kiemelt kép: YouTube.com/NOIZZ Hungary