Boldog István fideszes képviselő Facebook-oldalán azt írta,
elhatárolódom a Coca-Cola plakátkampányától. Amíg nem távolítják el provokatív plakátjaikat Magyarországról, addig én nem fogyasztom a termékeiket! Erre kérek mindenkit!
A kijelentés elég fura, a Fidesz köreiben sem aratott osztatlan sikert, a hvg.hu megkeresésére ugyanis azt válaszolták:
Magyarország szabad ország, ezért mindenki szabadon eldöntheti, hogy iszik-e Coca Cola-t.
Hétfőn reggel a cég közleményt adott ki, amiben elmagyarázzák, mit és miért szeretnének kifejezni a #loveislove címkével futó hirdetésekkel és különleges palackokkal. A Sziget Fesztivál idei témája a Love Revolution, azaz a Szeretet forradalma, amellyel a cég örömmel vállal közösséget, hisz az egyenlőséget és a sokszínűséget alapvető értékeiknek tartják. Az ikonikus, több országban is megjelenő, szivárványos palackcímkénk is ezt fejezik ki, ezen értékek előtt tiszteleg.
Ezt a kampányunkat városszerte kihelyezett plakátokkal kísérjük. A háromféle plakáton egy-egy Coca-Colát ivó pár szerepel, hetero- és homoszexuális párok egyaránt. Ezzel valóban szeretnénk üzenetet közvetíteni: a hitünket abban, hogy mindenkinek joga van a szeretetre, szerelemre, hogy a szerelem érzése ugyanaz. Számos reklám esetében megoszlik az emberek véleménye: van, akinek tetszik, és van, akinek nem. Természetesen tiszteletben tartjuk, ha másoknak eltér a véleménye a miénktől.
A cég hozzáteszi: hisz abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk – függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hisznek abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezik az általuk képviselt elveket, így az emberek egyenlőségébe vetett hitüket. Úgy gondolják, hogy egy olyan világban, amely ezeken az értékeken alapul, mindenki felszabadultan, boldogan élhet.
A szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié, ahogy a Coca-Cola is.
A szivárványos címkékkel ellátott, limitált szériás félliteres Coca-Cola zero termékeket egyébként a Sziget fesztivál területén lehet majd megvásárolni.
Boldog Istvánnak Alföldi Róbert is üzent.
Kiemelt kép: Farkas Norbert /24.hu