A KLM India törölte egy Twitterre kitett posztját, amiben arról írnak, hogy egy baleset esetén hol a legveszélyesebb ülni – írta a Washington Post. Egy másik bejegyzésben elnézést kértek, senkit nem akartak megsérteni a közlendőjükkel, de azt is írták:
A poszt nyilvánosan elérhető repülési adatokon alapult, nem a KLM véleménye.
Az eredeti posztban az állt:
Az adatok alapján, a gép közepén található üléseknél a legmagasabb a halálozási arány. Ugyanakkor az elülső üléseknél a halálozási arány valamivel kisebb, a hátsó harmadban található üléseknél pedig a legkisebb.
KLM India cheerily discussing fatality rates in aviation disasters alongside a disembodied plane seat flying solo through the clouds is the #TuesdayTrivia I crave TBH. pic.twitter.com/gAUDXQ7Osc
— Hywel Roberts (@HywelRoberts2) July 18, 2019
Az adatokat egy korábbi Time cikkből vették, amelyben az olvasható egy 1985-ös tanulmány szerint:
- a legalacsonyabb halálozási arány a hátsó részen van, 32 százalék az esélye,
- elől ez 38 százalék,
- míg középen 39 százalék.
A legmagasabb túlélési arány egyébként a hátsó rész középső ülésein van, 28 százalék.
A Szövetségi Légiközlekedési Hivatal (FAA) szerint ráadásul nem is feltétlen van ez így.
Nagyon sok változótól függ, és a legfontosabb, hogy olyan kevés baleset volt, hogy egy egyszerű válasz valószínűleg nem is védhető meg statisztikailag
– közölte a Posttal az FAA kommunikációs menedzsere, Lynn Lunsford. Hogy milyen kevés balesetről van szó, az FAA szóvivője, Greg Martin egy másik e-mailben írta meg:
2009 februárja óta több mint 90 millió mérföldet [145 millió kilométert] tett meg, és 8 milliárd utast szállított az amerikai kereskedelmi légi közlekedés baleset nélkül, ami egy példaértékű biztonsági rekord. Más emberi tevékenységekkel szemben, a legbiztonságosabb hely az USA kereskedelmi utasszállítói, függetlenül az ülés elhelyezkedésétől.
Kiemelt kép: Getty Images/NurPhoto/Nicolas Economou