Szórakozás

A legjobb döntés volt külön Instagramot csinálni Meghanéknak

A legjobb döntés volt külön Instagramot csinálni Meghanéknak

Megnéztük, a brit királyi család mérföldkövei mennyire dobják meg az Instagram- és Twitter követőket.

2019 van, ami azt jelenti, hogy a britek és úgy egyébként a világ már nemcsak úgy értesülhet az uralkodóik életéről, hogy egy hírnök a palota udvaránál világgá kiabálja a történéseket, vagy rádióban, tévében leadják az őket érintő fontos eseményeket, de jelen vannak a közösségi médiában is. Ez főleg három platformot jelent, ahol Windsorék tömbösítve vannak jelen:

  • A The Royal Family név alatt fut az egész család, de a gyakorlatban leginkább II. Erzsébet és férje, Fülöp — ők Instagramon, Facebookon és Twitteren is jelen vannak.
  • A Kensington Palace a kezdetektől fogva Katalin és Vilmos felségterülete, a közös otthon (Kensington-palota) miatt azonban Meghan és Harry is becsatlakozott, így az őket érintő hírek is ott jelentek meg az elmúlt években. A Kensington Palace érdemben csak Instagramon van jelen — bár Facebookon van egy ilyen nevű oldal, az teljesen más profillal bír.
  • Március végén viszont Meghanék átköltöztek a Sussex Royal név alá, ami annyira jól sikerült, hogy másfél hónap alatt 7,5 millió követőjük lett — ezzel bőven megelőzték a The Royal Family profilt és már csak egymillió követőre vannak a Kensington Palace-tól. Ők csak Instagramon vannak jelen.
  • A Clarence House név alatt II. Erzsébet fia, Károly és felesége Kamilla „posztol”, az ő életükben régóta nem volt új gyerek, eljegyzés, házasság, így nem csoda, hogy az ő követőszámuk eléggé stagnál. A Clarence House Instagramon és Twitteren van fent.

De hogy mire fut majd ki a cikk?

Arra, hogy megnézzük: az egyes események (terhesség-bejelentés, születés, eljegyzés, házasság) hogyan hatott az egyes profilokra. Az Instagramon elég látványos a változás, illetve itthon például a Twittert alig ismerik, Facebookon pedig csak a The Royal Family van fent, emiatt is döntöttünk amellett, hogy főleg azt használjuk szemléltetésre. Viszont előbb nézzük meg a legfontosabb dátumokat:

  • 2011. április 29.: összeházasodik Kate Middleton és Vilmos herceg, a nap munkaszüneti nap az Egyesült Királyságban
  • 2013. július 22.: megszületik első fiuk, György herceg
  • 2015. május 2.: megszületik lányuk, Sarolta hercegnő

  • 2017. szeptember 4.: bejelentik, hogy érkezik a harmadik gyerek
  • 2017. november 27: Harry herceg eljegyzi Meghan Markle-t
  • 2018. április 23: megszületik a második fiú, Lajos herceg
  • 2018. május 19: összeházasodik Harry herceg és Meghan Markle
  • 2018. július 9: megkeresztelik Lajost
  • 2018. október 15: bejelentik, hogy Meghan Markle terhes
  • 2019. május 6: megszületik Archie Harrison, Meghan és Harry fia

A vonalat két évvel ezelőtt húztuk meg: előtte Meghanék eseményileg nem voltak képben, utána viszont hat olyan történés is volt, amikor az egész világ a brit királyi családról beszélt. A legérdekesebb, hogy a Katalinékkal kapcsolatosak csak alig hoztak új követőket, ha viszont Meghanékkal történt valami, az az összes Instagram-fiókjukra hatással volt. A Lajos herceg megfoganásának híre előtti és utáni hetet megnézve, a legnagyobbat (abszolút és relatív számokban is) a Kensington Instagram-profil nyerte: 128 ezer új követőjük lett (+6,2%), míg a The Royal Family Instagramját 38 ezer ember követte be (+4,5%), Kamilla és Károly pedig csak mérsékelten örülhettek, ugyanis 4100-zal voltak többen kíváncsiak ezután (+1,9%) az ő Instagramjukra.

Felmerül a kérdés: mégis miért követ be valaki egy Instagram-felhasználót csak azért, mert elhangzik, hogy új trónörökös születik majd?

Pont azért, amiért mi, a 24.hu-nál is: mert a Twitter mellett már itt jelentik be azt is, ha megszületik és a nevet is. A Sussex Royal például hétfőn képben osztotta meg, hogy kisfiú, szerdán pedig egy családi képpel, hogy Archie Harrison lett a neve. A gyerek születését hagyományosan a Buckingham-palota előtti állványon is mindig kihirdetik, de az utóbbi években ez inkább csak rituálé lett, mintsem elsődleges tájékozódási forrás.

A következő fontosabb esemény ugyanebben az évben, november 27-én történt, amikor bejelentették, hogy Harry herceg eljegyezte Meghan Markle-t. A fenti metódust követve jól látszik a számokból, hogy a harmadik gyereknél sokkal jobban érdekelte az embereket az, hogy Meghan pár hónap múlva feleség lesz. A legnagyobbat ismét a Kensington-palota Instagram-oldala nyerte: 221 ezer követőt (+9,8%) kaptak, míg a The Royal Family 86 ezret (+8,8%), a Clarence House pedig 14 ezret (+6,3%).

Egy évvel ezelőtt, április végén megszületett a kis Lajos herceg, akiről azóta se sokat hallottunk, de annyira, hogy a kötelező képeken kívül nem is sok készült róla. A Kensington Palace fiók két hét alatt 321 ezer követővel gyarapodott (+9,6%), a The Royal Family 108 ezerrel (7,6%), Kamilláéknak pedig ismét egy szerény tömeg, 9 ezer követő (+3%) jutott.

A szemmel látható robbanást a májusi esküvő hozta el: az eddig használt sorrendben 2 millió (+50%), 1,1 millió (+40%) és 137 ezer (+45%) követővel lett többjük a brit királyi Instagramoknak.

A számok ezt követően exponenciálisan nőttek, de ekkora ugrást azóta semmi sem bírt generálni. A július 9-i keresztelő és az utána közölt hivatalos családi képek csak a @kensingtonroyal fiók számait dobták meg látványosan (két hét alatt 300 ezer új követő), a következő ugrás pedig október közepén látszódik, amikor bejelentették, hogy Meghan Markle gyereket vár. Március végén újra a britektől volt hangos a sajtó, ugyanis külön Instagramot hoztak létre a sussex-i címmel rendelkezőknek, azaz Meghannek és Harry-nek.

A fiókot egy hét alatt több mint négymillióan követték be, de a The Royal Family profilnak is jutott plusz 200 ezer követő azokban a hetekben, a Katalinéknak meghagyott Kensington Palace-nak pedig 350 ezer. A Sussex Royal akkora sikertörténet lett, hogy indulásuk után egy hónappal, április végén már több követőjük volt, mint az évek óta létező The Royal Family-nek. A profil elképesztő szárnyalásban van, amiben közrejátszott az is, hogy a gyerek nemét és a nevét is itt jelentették be. Így tehát nem csoda, hogy április végi 5,5 millió követőjükből május közepére 7,6 millió lett.

A számok alapján sokan várták a bejelentést a többi profilon is:

  • a The Royal Family 400 ezer,
  • a Kensington Palace 450 ezer,
  • a Clarence House pedig 20 ezer

új követőt gyűjtött be.

Ha már közösségi média: nem tudjuk, hogy szándékosan-e vagy pont így jött ki a lépés, de a Kensington Palace Twitterén, ahol tavaly Lajos születésének tényéről és nevéről elsőként számoltak be, a mostani szülést megelőző hetekben 13, 5 és 3 poszt született hetente, az Archie Harrison születését megelőzőn, amikor a világ összes bulvárújságírója kipeckelt szemmel nézte a profilt, 30-at posztoltak.

Kíváncsiak vagyunk egyébként, hogy legközelebb mi dob majd a statisztikán, ugyanis se gyerek, se eljegyzés, se esküvő nem érkezik mostanában — legalábbis nem tudunk róla egyelőre.

Made with Flourish

Kiemelt kép: Getty Images/Samir Hussein

Olvasói sztorik