Szórakozás

A Dolce & Gabbana rasszista botrányba keveredett, lemondta kínai eseményét

A Dolce & Gabbana-nak voltak korábban is botrányai, hála alapítóinak, akik nem túl éretten és átgondoltan szoktak megnyilvánulni. Összerúgták már a port Elton Johnnal, hála Dominico Dolce kommentjeinek a lombikprogramról, Stefano Gabbana pedig egyszer rondának nevezte Instagramján Selena Gomezt.

Elton John  (Elton John )
Elton John nagyon berágott a Dolce&Gabbana párosra
A zenész bojkottot hirdet a világhírű divattervezők ellen, mivel azok a meleg párok gyermekvállalása, egyúttal pedig a lombikprogram ellen foglaltak állást.

Viszont azok mind eltörpülnek a mostani mellett, már csak azért is, mert sikerült felbőszíteniük a világ egyik legnagyobb piacát, Kínát – számolt be róla a DailyMail, ahonnan a teljes bevételük 30%-a származik, és amelyik piacon pont terjeszkedni szerettek volna. Ez most egy darabig egészen biztosan nem fog összejönni nekik. Az egész egy reklámmal kezdődött, a márka gigantikus Shanghai show-ját hivatott promózni, amin egy halom kínai híresség vett volna részt. A reklámban egy kínai nő kuncogva próbál megenni evőpálcikákkal egy hatalmas nagy pizzát. Ezt egy halom hasonló reklám követte.

Ezután többen kritizálták a reklámot rasszista sztereotipizálás miatt, többek között egy Londonban élő divatblogger, Michaela Tranova is, és innentől még furább gellert kapott az egész sztori. Gabbana ugyanis privát üzenetben üzent neki, jelezve, nem érti, hogy mi a probléma a reklámmal, hisz a kínaiak evőpálcikával esznek, a nyugatiak meg késsel és villával. Ez még csak a kezdet volt, ugyanis hamar eljutott odáig, hogy ha a kínaiak annyira aggódnak a kultúrájuk miatt, akkor nem kéne kutyát enniük, és ennek még volt folytatása.

A cég és Stefano Gabbana természetesen elővették a klasszikus valaki meghackelte a profilunkat, de már nyomozunk védekezést. De persze ismerve a két tervező kommentjeit és viselkedését a múltban, nem voltak a kommentek annyira karakteridegenek, hogy elfogadják ezt a magyarázatot neki, és rögtön elindult a Weebo nevű kínai közösségi média oldalon egy #DGcancelshow hashtag, a gigashow-juk bojkottjára buzdaítva és ezt közel egy millióan osztották meg, így trendingelt az oldalon.

Az eseményen résztvevő kínai hírességek is azonnal visszamondták a szereplésüket, sőt, Dilraba Dilmurat, aki a márka nagykövete az ázsiai régióban, azonnal jelezte, hogy megszünteti a szerződését a céggel. Ez után már csak idő kérdése volt, hogy lefújják az eseményt. Az incidens akár a Dolce & Gabbana végét is jelentheti Kínában, akkora károkat szenvedett a márka ezzel.

Kiemelt kép: Victor Chavez/Getty Images

Ajánlott videó

Olvasói sztorik