Augusztus végén a nagy nyilvánosság előtt, botránytól hangosan ért véget a sikeres rapperpáros, Majka és Curtis közös munkássága. A Datalyze csapata megvizsgálta a zenészek Facebook-posztjaira érkező reakciókat, hogy kiderüljön, miként reagáltak aktív követőik a szakításra.
Infogram
Az ügy kirobbanása után mind Majka, mind Curtis közösségimédiás-felületén felbolydult az élet: mindkét rapper bejegyzései lényegesen több aktivitást váltottak ki a rajongókból, mint korábban. Majka felületén 19 százalékkal, míg Curtis oldalán 36 százalékkal nőtt a Facebook reakciók száma a vizsgált időszakban.
Curtis ezzel szemben a férfi táborát tudta nagyobb arányban növelni: oldalán 65 százalékkal növekedett a férfi rajongóktól érkező reakciók száma. A közös (a szakítás előtt mindkét előadó felületén aktív) rajongók egyharmadát Majka tudta aktivizálni a szakítás után, míg Curtis csak 10 százalékot állított a saját pártjára a teljes rajongótáborból.
A reakciókat tekintve a rajongók általában nem támadták egyik előadót sem, a negatív érzelmet kifejező (szomorú, dühítő) emotikon mindkét énekes posztjai alatt elhanyagolható mennyiségű volt. Az esetet követően aktivizálódó új rajongók is leginkább támogatólag léptek fel; a kedvelem és imádom reakciótípusokat használták leggyakrabban, közülük Curtist arányaiban többen támogatták az imádom reakció megnyomásával.
Míg Curtis posztjai inkább az old school és keményvonalas zenei ízlésű rajongókat vonzották be, addig Majka inkább a populárisabb rapperek kedvelőit mozgatta meg felületén. Az ismertebb hazai hip hop-előadók rajongótáborából Awful, Mr. Busta és K26 rajongói az átlagnál jóval nagyobb számban aktivizálódtak Curtis oldalán, miközben ugyanezen felhasználókt aktivitásában némi csökkenés tapasztalható Majka közösségi médiás felületén. Viszont Raul és a Children of Distance aktív rajongói nagy számban jelentek meg Majka Facebook-oldalán.
Kiemelt képünkön: Curtis (Széki Attila) a Majka & Curtis koncertjén a 26. VOLT Fesztiválon 2018. június 30-án. Fotó: Nyikos Péter / MTI