Szórakozás

Rossz hír a celebeknek, akik eladják a posztjaikat

A Facebookon és Instagramon egyre több olyan posztot lehet felfedezni a celebek oldalain, amelyek direkt vagy kevésbé direkt módon egy-egy céget hirdetnek. A posztjaikat áruba bocsájtó hírességek eddig szürke zónában mozogtak, most ennek vette végét a Gazdasági Versenyhivatal.

A hatóság hétfői közleménye megállapítja, hogy a fogyasztók jelentős része követi figyelemmel a közösségi médiából ismert közszereplőket és magánszemélyeket, az általuk folytatott kereskedelmi gyakorlat ezért a hirdetők között is egyre népszerűbb, de különböző stílusú, formájú és tartalmú bejegyzések között a támogatott tartalmak sokszor reklámjelzés nélkül jelennek meg.

Kasza-Tibi(650x433).jpg (Array)
1 milliárdot ér Kasza Tibi Facebook-oldala
A Nagy Duett zsűritagja is egyetért a számítással.

A közleményben foglalt útmutató alapján az online tér véleményformálóinak – többek között bloggerek, vloggerek, youtuberek – közösségi oldalain megjelenő posztokban is egyszerűen, egyértelműen és közérthetően, hangsúlyosan és szembetűnően kell jelezni, ha az ott megjelenő tartalom nem független, semleges vélemény vagy ajánlás, hanem fizetett hirdetés vagy más módon – keretszerződéssel, ajándékozással, osztalékkal, jutalékkal vagy egyéb bevétellel – ellentételezett bejegyzés.

Hangsúlyozták: nem lehet független vélemény vagy semleges tartalom az, amelynek közzétételében a “véleményvezér” gazdaságilag is közvetlenül érdekelt. Hozzátették, hogy reklámjelölésért nemcsak a bejegyzés készítője, hanem a hirdető vagy akár a hirdetés kialakításában közreműködő közvetítő vállalkozás is felelős lehet.

(Kiemelt kép: AFP)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik