Megtudtuk, hogy a válogatásokon már komoly felkészítést kapnak a versenyzők: a klasszikus járás-, pózolástanítás és kommunikációs tanácsadás mellett a közösségi média használatára is tanítják őket. Hogy ez mit takar? A verseny tanácsadói, trénerei, valamint Horváth Éva abban is segítenek a lányoknak, hogy
- miként építhetik fel sikeresen a közösségimédia-jelenlétüket,
- milyen stratégiát érdemes követniük,
- mitől lehetnek sikeresek Facebookon vagy Instagramon, illetve
- hogyan gyűjthetnek követőket.
A jelenlétet nem véletlenül kezdték el építeni már a castingokon is: az első két válogató után a közönség is továbbjuttathatott 2-2 lányt a következő fordulóba. Továbbá gondolni kell a jövőre is:
Ma már teljesen természetes, hogy a közszereplők oldalairól vesznek át képeket és híreket a portálok. Ezért is fontos, hogy a Miss Balaton versenyzői felkészüljenek ezekre a helyzetekre, és tudatosan használják social media csatornáikat.
Kiderült az is, hogy vizsga nincs, ahogy eddig, úgy a döntőn is a zsűri díjazza azt, hogy a lányok mennyire sajátították el a nyár folyamán megszerzett tudást, ami, mint megtudtuk: