A mozgás lekövetésére, közelítéshez, távolításhoz, vagy épp egy jelenet beállításának megváltoztatásához használt mozgás a (legtöbbször a talajra rögzített) sínen mozgó, kamerához csatlakoztatott fahrtkocsival megy végbe. Ha a mozgó témával párhuzamosan gurul a kocsi, a néző a film részesének érezheti magát, ellentétben a rögzített állványon történő kameramozgatással.
A technikát tökéletesen bemutatják Jean-Luc Godard A megvetés című filmjének nyitó képsorai:
Az Alamo – a 13 napos ostrom (2004) című filmben például így nézett ki a jelenet rögzítéséhez használt kocsi:
A kész jelenet pedig így festett:
Spike Lee pedig egyenesen a technika megszállottja lett, de természetesen teljesen különbözően használva azt, mint elődei:
A valaha volt legszebb megoldásért viszont egészen a legelső, 1927-ben megrendezett Oscar-gálán a legjobb film kategóriában szobrocskával jutalmazott Szárnyakig (Wings) kell visszanyúlnunk – itt a kamera nemes egyszerűséggel áttör az elegáns párok közt, hogy aztán megpihenjen a férfi főszereplő Charles “Buddy” Rogers arcán: