Szórakozás

Öt könnyen elsajátítható tipp a sikerhez

24.hu
24.hu

2014. 02. 26. 14:03

Gyakran a legapróbb dolgokon múlik egy embere sikere, amiért pont őt veszik fel az adott munkahelyre, vagy amiért őt léptetik elő.

Szemináriumok, könyvek tömkelege tanítja kezdőknek, haladóknak, vezetőknek, hogyan sajátíthatják el a karrierépítés tudományát, majd azt, hogyan tartsák meg sikerüket. Nem elég a diploma és a megtanultak elsajátítása. A világ gyors fejlődése megköveteli azt, hogy az újdonságok felé is nyitottak legyünk. Hiszen, aki lemarad, elmarad.

Sokan buknak el azon, hogy bár a tudásuk megvan, de az alapvető szabályok, motiváció, alázat hiányzik belőlük. Richard Templar könyvbe véste a karrierépítés 100 szabályát. Tanácsai megfogadhatóak, életszerűek és tapasztalatiból ítélve hatásosak is. A következő öt tipp az alapokhoz ad útmutatást.

1.,,Szinte lehetetlen sikeresnek lenni vagy előrelépni, ha tűzünk ki célokat.” A tudás megszerzése után, ez, az alapja mindennek. Tervek és célok nélkül nem szabad elindulni, ha nem is úgy történnek a dolgok, ahogy elterveztük, akkor is legyen elképzelés az elején, különben egy idő után fogalmunk sem lesz, hogy mit szeretnék csinálni és hova szeretnénk eljutni. Mindemellett az is fontos, hogy legyenek napi szintű céljaink, és akár több évesek is.

2. ,,A helyes hozzáállás az, ha emelt fővel járunk, soha nem panaszkodunk, mindig pozitívak és vidámak vagyunk, és a dolgok előnyös oldalát látjuk.” Félre értés ne essék, ez nem azt jelenti, hogy sosem lehet problémánk, és mindig vidámnak, jó kedvűnek kell lennünk, egyszerűen arról van szó, hogy a munkahelyen tilos a siránkozás. „Akárcsak a főnök szidása, a munkatársak panaszkodhatnak a vezetőség intézkedéseire, mi inkább elemezzük azokat, és próbáljuk meg az ő szemszögükből látni.”- javasolja Richard.

3. Sok a munka? Persze, hogy sok, de ennek híresztelése sose vet jó fényt az emberre. A legfontosabb az, amit kifele mutatunk. Hiába tudjuk mi, hogy szoros a határidő, és még ezer dologra kell azon kívül oda figyelnünk, nem szabad kimutatni a pánikot. Higgadtság, a rendszerezés és a felkészültség mindig eredményt hoz. Ehhez az is kell, hogy tisztába legyünk saját munkatempónkkal és teljesítményképességünkkel, inkább ne vállaljuk el valamit, ha úgy látjuk, hogy nem tudjuk megoldani kellően, vagy nincs rá elég időnk.

4. Beszéljünk helyesen, egyszerűen, világosan és felejtsük el a felesleges frázisokat. A motyogás vagy a túl halk beszéd, nem vív ki magának figyelmet, senki sem szeret visszakérdezni. Kerüljük a nyelvi hibákat és figyeljünk, hogy a szlengeket csak mérsékelten építsük be a szókincsünkbe. ,,Ne használjunk olyan töltelékszavakat, mint az,,izé” és az ,,akarom mondani”, mindig fejezzük be a mondatot.”

5. Nagyon fontos a megjelenés, hogy ápoltak legyünk, a ruhánk pedig munkahelyhez illő legyen. A tiszta, rendezett, egystílusú öltözékre törekedjünk, ne akarjunk divatdiktátorok lenni, ha nem olyan közegbe dolgozunk, ahol a divat van középpontban. Legyen stílusunk, ne jelenjük meg mindig más hajszínnel, mert az bizonytalanságot sugall.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Marjai János / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.