A Tiszayacht Kft által évekkel ezelőtt felújított komp új gazdára várt, amikor a Kormorán úszóház elsüllyedése a mellé kötött kompot is a mélybe húzta. A part mellől a Kormoránt már kiemelték – helyén most a szintén elsüllyedt Szőke Tisza hajó található – de az eddigi próbálkozások a komp kiemelésére még nem jártak sikerrel. Az évek alatt mélyen az iszapba ágyazódott szerkezet alacsony vízállásnál mint egy obeliszk meredezett az égbe, magasabb vízállásnál teljesen elmerült.
A víz alatt lévő úszóműnek Kipper György, az ismert szegedi vitorlásoktató adott egy új esélyt, amikor elhatározta, hogy kiemeli, azzal a szándékkal, hogy a szegedi vitorlások kikötőmólójaként használja. Az alapos előkészületek ellenére az első próbálkozás nem járt sikerrel, mivel nem volt elegendő felhajtóerő, ami az iszapból kimozdíthatta volna a kompot. Bár a kiemelés esélyei a magas vízállásnál voltak kedvezőbbek a Tisza apadt és a feladatot tovább nehezítve a komp kiemelkedett a víz alől.
Az előkészületek több héten át folytatódtak, amikor a köré rakodott iszap egy speciális szivattyúval került eltávolításra. Az élén, körülbelül félig a vízben lévő kompot a túlsó parthoz kötötték, és egy 5 tonnás Hévérrel megbillentették. Ezután már “csak” a még víz alatt lévő rész levegővel való feltöltése és egyben a víz kiszivattyúzása volt hátra.
Többször alakult ki patthelyzet, mert a komp mozdulni sem akart, ekkor mindig új módszert kellett alkalmazni. Végül a két nagy teljesítményű búvárszivattyú, egy Honda motoros szivattyú és a kompresszorok megtették a hatásukat, kiszakadt az iszapból az alsó rész is.
A felszínre került fémtesten jól tanulmányozható a téli kikötő víz alatti növény- és állatvilága. Persze nem sokáig, mert folyamatosan takarítják az egykor jobb napokat látott kompot: kívülről már jórészt végeztek vele, az úszótestek belső iszapmentesítése azonban még hátra van.
A szükséges javítások, valamint a kötelező hatósági engedélyek beszerzése után a komp a szegedi vitorlázók és motorcsónakázók oktató bázisa a lesz a tápéi téli kikötőben.