Az IKEA-csoport ezáltal bejutott egy többmilliárd dolláros piacra. Eddig is jelen volt Indiában, de csak mint felvásárló, többnyire textil- és kerámiatermékeket vett kiskereskedőtől. A híradások szerint eddig azért nem fektethetett be az országban, mert a törvények szerint ez 2011-ig nem volt engedélyezett olyan cégek számára, amelyekben a külföldi tulajdon aránya nagyobb 51 százaléknál.
Vélemények szerint a svéd befektetők számára vonzó az indiai piac, a kínaihoz hasonlóan. Annak ellenére, hogy nagy a szegénység az országban és nagyok a társadalmi csoportok közötti különbségek, az IKEA viszonylag olcsó termékeit a kevésbé tehetősek is megengedhetik maguknak. A befektetőknek viszont nagy feladatot jelent nap mint nap megküzdeni a bürokráciával és a korrupcióval.
A Wall Street Journal számításai szerint az indiai kiskereskedelmi szektor forgalma évente 500 milliárd dollárra tehető. Egyes becslések szerint Indiában a gazdaság 2013-ban hat százalékkal bővül.
Juvencio Maeztu, az IKEA indiai országigazgatója úgy nyilatkozott, hogy az üzlet létrejöttével legalább 10 ezer főnyi munkaerő felvételére lesz szükség. Az IKEA védjegyet az IKEA-csoport birtokolja franchise típusú vállalkozási rendszerben. Az IKEA sajtószóvivője elmondta, hogy egy hasonló rendszer kiépítése Észak-Afrikában is folyamatban van.