Szórakozás

Azt eszi a gyerek, amit a celeb

Kisgyerek csokival (csokoládé, )
Kisgyerek csokival (csokoládé, )

A gyerekek főleg akkor éreztek késztetést az ennivaló után, ha a hírességet a tévében a megszokottól eltérő környezetben látták.

A Liverpool Egyetemen készült friss tanulmány kimutatta, hogy a népszerű emberek által jóváhagyott és helyeselt termékek arra ösztönzik a gyerekeket, hogy minél többet fogyasszanak az adott termékből.

Az is kiderült, hogy a gyerekek főleg akkor éreztek késztetést az adott termék iránt, ha a hírességet a tévében a megszokottól eltérő környezetben látták. A termékek ismert emberek által történő népszerűsítése régi, jól bevált módszer, ezért gyakran használják fel ezeket a személyeket arra is, hogy gyerekek számára népszerűsítsenek különféle finomságokat. A mostani vizsgálat során 181 nyolc és tizenegy év közötti gyereket kértek fel, hogy egy húszperces rajzfilmet nézzenek végig, melyben három különböző reklámot, illetve egy bejátszást is elhelyeztek – írja a HáziPatika.hu

Egyes gyerekek a Gary Lineker focista által fogyasztott Walkers márkájú chips reklámját látták, egyesek egy másfajta rágcsálnivalóét, a harmadik csoport pedig egy játékot népszerűsítő reklámot. Akik a bejátszást látták, azok pedig Gary Linekert, mint a “Nap mérkőzése” műsorvezetőjét nézhették. A rajzfilmnézés után a gyerekeknek kikészítettek két tál chipset is, az egyiken a Walkers márkajel szerepelt, a másikon pedig a Supermarket felirat, holott mindkét tál Walkers chipset tartalmazott valójában. A szakemberek arra voltak kíváncsiak, melyik chipsből mennyi fogy a három különféle csoportban.

Tovább a teljes cikkre!

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik