Szórakozás

Robban a vitaminbomba! Ez kell a szervezetnek!

Csapucha Adrienn
Csapucha Adrienn

2013. 02. 05. 18:43

Napi fél kiló vitamin és vége a nyafogásnak. Legalábbis elkerülhetjük a megfázást és búcsút inthetünk a téli fáradtságnak.

Helytelenül, de sokan nem figyelnek a megfelelő vitamin utánpótlásra, annak ellenére, hogy a hűvös hónapokban még inkább követeli szervezetünk a zöldségek és gyümölcsök adta energiát. A WHO szerint az alacsony zöldség- és gyümölcsfogyasztás a legfontosabb tíz halálozási kockázati tényező között szerepel, Magyarország lakossága ebben a tekintetben a középmezőnyben foglal helyet.

Télen megnövekszik a vitaminszükségletünk, ezért nagyon fontos, hogy ebben az időszakban minimum fél kiló ilyen típusú finomsággal ajándékozzuk meg testünk, ez 250-300 gramm zöldséget és 150-200 gramm gyümölcsöt jelent (körülbelül 3 alma).  „Több a megfázás ilyenkor, a vírusok, baktériumok gyorsabban szaporodnak, az immunrendszer folyamatosan gyengül. Az egészséges táplálkozás tehát felértékelődik, így elengedhetetlen a magas vitamin-, rost-, és ásványi anyag tartalmú élelmiszerek fogyasztása. A különböző étrendkiegészítőknek nem tudjuk a pontos összetevőit és mellékhatásait sem, így azokat csak másodlagos forrásként ajánljuk” – mondta portálunknak Gyurkovics Krisztina, dietetikus.

A vitamindús gyümölcsök persze az év minden időszakában jótékony hatással bírnak, íme a 4 legkedveltebb energiabomba:

Alma:

Gyümölcssav- és vitamintartalma magas, több mint 20 féle ásványi anyag található benne. Tartalmaz kalciumot, foszfort, vasat, magnéziumot, nátriumot, káliumot, nyomelemeket, A- és C- vitamint, valamint B-komplex vitaminokat.

Banán:

A legnagyobb B-vitamin forrás, de kálium, vas, kalcium, A és C-vitamin is fellelhető benne, sőt olyan enzimek is, melyek nélkülözhetetlenek a glükóz feldolgozásához.

Narancs:

A tél vitaminforrása, hiszen valóban rengeteg C-vitamint tartalmaz, ám korai leszedésével ez jelentősen csökkenhet. Vírus és baktériumölő hatása révén enyhíti az influenzás tüneteket, a benne található bioflavinok pedig lehetővé teszik a véredények szöveteinek erősödését.

Kivi:

A Kínából származó finomság magas C-vitamin tartalma miatt egy igazi kincs. Hatásos a gyulladásos betegségek gyógyításában, segíti a vesék munkáját, erősíti a csontokat, az immunrendszert, de hatásos a fertőzés és ínyvérzés ellen is.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Hajléktalanok mutatták meg féltett vagyonukat

Kommentek

Budapest, 2017. április 17.
Kulka János színművész egy jelenetben Ujj Mészáros Károly rendező X. című skandináv típusú krimije forgatásán Budapesten 2017. április 13-án. A Magyar Nemzeti Filmalap 489 millió forinttal támogatja a thrillert, amely várhatóan 2018 első felében kerül majd a mozikba.
MTI Fotó: Kallos Bea
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.