A tájékoztató szerint az elmúlt egy évben 1,6 millióan vásároltak legalább egyszer online módon. Az online kiskereskedelem forgalma töretlenül növekszik annak ellenére, hogy a hagyományos kiskereskedelmet súlyosan érintette a 2008-ban kezdődött válság. Ugyan 2011-re az összesített 6,5 ezer milliárdos forgalom már meghaladta a 2008-as szintet, ez az eredmény zömében az élelmiszer szektor áremelkedéseinek köszönhető. A többi szegmensben inkább stagnálás vagy gyenge csökkenés jellemző – vélik az elemzők.
Ezzel szemben az e-kereskedők az idén várhatóan mintegy 177 milliárd forintos forgalmat bonyolítanak, ami 14 százalékos bővülést jelent. Ez a teljes kiskereskedelemi forgalom 3 százaléka. A bevételek jelentős részére, mintegy 40 százalékára az idén is az év utolsó két hónapjában tesznek szert az ünnepek előtti megnövekedett vásárlások miatt.
Az online vásárlások átlagos kosárértéke is magasabb, mint a hagyományos vásárlásoké: interneten egy vevő egy alkalommal átlagosan hétezer forintot költ, míg a hagyományos kereskedelemben csak háromezret.
Az idei év slágertermékei a kutatás szerint az okostelefon, a tablet és a parfüm. A vásárlók közül sokan ugyan online rendelik meg az árut, ám még inkább elmennek érte, és személyesen veszik át. Az idén már itthon is széles körben terjed az a nemzetközi trend, amely szerint a vevők nemcsak az eseti jellegű vásárlásaikat intézik online, hanem a rutinbevásárlásokat is.
Az összes forgalom 70 százalékát azonban még készpénzben bonyolítják le. Ezt az átvétellel egybekötött bankkártyás fizetés (15 százalék), a banki utalás (10 százalék) és végül 5 százalékkal az online bankkártyás fizetés követi – tartalmazza az összegzés.