Rekordszámú látogatót vonzott és több mint tízmillió fontra (3,5 milliárd forint) duzzasztotta a Buckingham-palota turistaforgalomból származó bevételeit Katalin cambridge-i hercegné esküvői ruhájának kiállítása.
Tíz hét alatt több mint hatszázezren voltak kíváncsiak a Sarah Burton által tervezett, Alexander McQueen márkájú esküvői ruhájára. A látogatók száma ezzel megdöntötte az 1994-es rekordot, amikor 420 ezren keresték fel a királyi rezidenciát.
A palota egyelőre nem hozta nyilvánosságra a pontos adatokat, de az előzetes becslések szerint a hétfőn véget ért nyári nyitvatartási szezon alatt nagyjából 10,5 millió font (3,6 milliárd forint) gyűlt össze a látogatók által vásárolt 17,50 fontos (6 ezer forint) jegyek árából. Emellett valószínűleg további milliók vándoroltak a palota hivatalos ajándékboltjainak kasszáiba – olvasható a The Daily Telegraph internetes kiadásában.
A bevétel legnagyobb része az uralkodóház tulajdonában lévő több ezer festmény és egyéb műtárgy gondozásával foglalkozó királyi gyűjteményhez kerül. Egy kisebb részét pedig – Katalin hercegné kívánságának megfelelően – jótékonysági célokra, valamint a Vilmos herceggel közösen létrehozott, adományokra szánt “nászajándékalap” támogatására fordítják.
A királyi rezidencia minden évben augusztus elejétől szeptember végéig nyitja meg 19 dísztermét a nagyközönség előtt. A nagy érdeklődésre való tekintettel azonban a látogatóknak idén tíz hét állt a rendelkezésükre, hogy bejárják a szobákat és megnézzék az esküvői kiállítást.
A tervek szerint a palota jövőre visszatér a hagyományos nyári nyitva tartásához, és a jegyek ára a 18 fontot (6200 forint) is elérheti. Az esküvői ruhát pedig gondosan elteszik és jó pár évig biztosan nem állítják ki, mert félő, hogy megsérül a finom csipke textíliája.