Mint arról korábban beszámoltunk, a hírességek önkéntes száműzetésbe vonultak a világháló népszerű közösségi portáljairól, hogy távollétükkel sarkallják jótékonysági célokat szolgáló adakozásra követőiket.
Az akciót az AIDS elleni küzdelem december 1-jei világnapjához időzítve hirdették meg Alicia Keys énekesnő Keep a Child Alive elnevezésű alapítványa javára. A hírességek akkor azt mondták, addig nem térnek vissza az internetre, míg a rajongók nem adnak össze egymillió dollárt.
A Digital Death (Digitális halál) nevű kezdeményezéshez Justin Timberlake, Usher és mások is csatlakoztak. A hírességek, valamint közösségi portálokon jelenlévő követőik 500 ezer dollárt adtak össze, Steven Rahr filantróp adta a többi pénzt.
Az összegyűlt egymillió dollárt a HIV és AIDS által sújtott afrikai és indiai családok megsegítésére szánják.