Nagy Anna kormányszóvivő szerdán Budapesten tartott kormányszóvivői sajtótájékoztatón elmondta: a szerdától egy héten át tartó médiaösszefogás célja, hogy minél több fiatalhoz eljutassa az AIDS elleni védekezés fontosságát.
A TV2 részéről Till Attila és Liptai Klaudia, míg az RTL Klubon Keresztes Ildikó, Nagy Feró, Geszti Péter és Malek Miklós szólal meg a Több mint 30 – Tégy te is az AIDS ellen című elérhető kampány részeként, amely a Facebook internetes közösségi portálon is elérhető lesz – fejtette ki a szóvivő.
Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár hangsúlyozta: Magyarország az AIDS-fertőzöttek számát tekintve szerencsés helyzetben van, ugyanakkor nagyon fontos, hogy a fiatalok körében olyan kultúra maradjon fenn, amely hosszú távon továbbra is megelőzi ezen betegség jelentős elterjedését.
A kormány képviselője szerint bár a HIV-vírus elleni védekezés legbiztonságosabb módja a kiszámítható párkapcsolat és családi élet, ennek ellenére nem szabad bigottnak lenni, a szexuális úton is terjedő betegség elleni figyelemfelhívásban át kell lépni a tabukat.
Az egészségügyi államtitkár arra kérte a leginkább veszélyeztetett fiatal korosztályokat, hogy a “tiltott gyümölcs vonzása alatt” is legyen egy “tiszta pillanatuk”, amikor gondolnak a védekezésre.
Az évenkénti szűrővizsgálat fontosságát hangsúlyozva hozzátette, hogy a már megfertőződöttek életét a vírus mielőbbi diagnosztizálása hosszabbíthatja meg.
Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója elmondta: augusztus 20. és október 23. után ismét meghallgatták a kormány üzenetét, és azt lefordították a saját nyelvükre, így a lehető legtöbb emberhez el tudják juttatni az AIDS elleni védekezés fontosságát.
Róbert Ákos, az RTL Klub vezérigazgató-helyettese megjegyezte továbbá, hogy a két legnagyobb kereskedelmi csatornát gyakran éri az a kritika, hogy keveset tesznek a közösséget érintő ügyekért. Az RTL Klub és a TV2 azonban most be tudja bizonyítani, hogy a megfelelő eszközök megtalálásával a legfontosabb társadalmi kérdésekben is segítséget tudnak nyújtani.