“Ez a te Olaszországod, fedezd fel, különleges ország, az ég, a napfény, a tenger hazája, de van itt történelem, kultúra és művészet is” – duruzsolja az olaszok fülébe a kimondottan jó hangú férfi az Itália legszebb helyein forgatott reklámfilm szövegét.
Az Olaszországot reklámozó harminc másodperc megmutatja, mi mindent hagy ki, aki a külföldi nyaralást választja. Firenze, a római Trevi-kút, a Dávid-szobor, a szicíliai Agrigento görög temploma, a casertai királyi palota, a milánói dóm, Velence, a Szent Péter-székesegyház…. Egymás után peregnek az Itália kincseit bemutató kockák, miközben az olasz miniszterelnök Silvio Berlusconi színészi és szónoki képességével mondja fel a reklámfilm szövegét.
Ez az első alkalom, hogy olasz kormányfő reklámhoz adta a hangját. De ki is tudta volna jobban meggyőzni az olaszokat a már három választást nyert és a televíziós termékeladásban jelentős tapasztalattal bíró Berlusconinál? A kormányfô nem kért pénzt a reklámszereplésért.
Berlusconi példát is mutat: vakációit otthon tölti, hiába van nyaralója külföldön is. “Ennél szebb ország nincsen, és nincs időm se messzebbre menni. Amióta miniszterelnök vagyok, még Szardíniára sem tudok átugrani” – panaszolta a kormányfő, hét szardíniai luxusvilla tulajdonosa.