A nemzetközi felmérésben megkérdezett férfiak közel 90 százaléka mondta, hogy a baráti társaságukban elsősorban a kedvenc focicsapataikról beszélnek. Ha még másra is marad idő, a sport után jóval lemaradva következhetnek a nők és a munkahelyi témák. “Talán a nők nem erre a hírre vártak, de a férfiak valóban csak egy dologra, a futballra gondolnak, mikor egymással találkoznak” – mondta erről egy kutató.
Kínában 94 százalék, Oroszországban pedig a férfiak 93 százalékánál vezető téma a labdarúgás – derül ki a 15 országban 5300 résztvevővel végzett felmérésből.
Németországban és Franciaországban a nőkről szóló beszélgetéseket még a munkahelyi témák is megelőzték. Nagy-Britannia bizonyult a legnagyobb fociőrült országnak. A felmérés szerint a brit férfiak hetente átlagosan 2 óra 22 percen át néznek focimeccs-közvetítést, miközben a tévézésnél is több időt töltenek a játékkal kapcsolatos események, pletykák átbeszélésével. A brazilok heti 92 percnyi focinézéssel a másodikak lettek, őket Thaiföld, Írország és Mexikó követi a sorban. A közelgő világbajnokságot rendező Dél-Afrikában található a legtöbb közösségi focinéző, ugyanis a férfiak 20 százaléka tízfős vagy ennél nagyobb társaságban figyeli kedvenc csapatát.