A magyar kenust kereste a fél ország márciusban, miután hetekig nem kapott róla információt senki a meghibásodott kommunikációs készülékek miatt. Ráadásul Rakonczay útja során egy komoly viharba is bekerült, ami felborította a hajót. Azonban így is 60 nap alatt sikerült teljesíteni a több mint 5000 kilométeres távot.
A kikötés után Rakonczay magyar idő szerint éjfélkor, egy vitorláshajóhoz ment oda, és az ő műholdas telefonjukról indított hívást Magyarországra, azzal az üzenettel, hogy megérkezett. A magyar előtt kenulapáttal hajtott minihajóval még senki nem evezte át az Atlanti-óceánt, korábban sokan voltak már előtte arrafelé, csak ők nem kenulapáttal küzdötték át magukat a távon.
Rakonczay és a Vitéz (Fotó: MTI)
A Vitéz nevű hajó hazavontatását – az ötlet már önmagában is meglepő – az a Szeremley Huba vállalta magára, aki még februárban Rakonczay keresésére indult, de a helyszínről kapott információk szerint az Azori-szigeteknél kikötő vitorlás út közben elvesztette a kenut.
Ez a hajó vontatta volna haza a Vitézt (Fotó: noa-yachting.com)
Fa Nándor nem érti a dolgot |
Mit gondol a történtekről, hiszen a hajó az Ön tulajdona – kérdezte a Sport24 Fa Nándortól.
Emberileg rendkívül sajnálom a történteket. A hajó értéke számomra felbecsülhetetlen. Tényleges értékét tekintve nem tudok mit mondani, hiszen egy régi, építésű hajótest. Bár kértem, hogy legyen biztosítva, de úgy tudom Rakonczay Gábor a sokat citált pénzhiány miatt végül nem tette ezt meg. Többet mindaddig, amíg nem tájékozódom a részletekről, nem kívánok nyilatkozni.” Mégis arról mit gondol, hogy vontaként kívánta Szeremley Huba hazavontatni a Vitézt? “Erről Szeremley Hubát kell megkérdezni. Annyi bizonyos, utólag szereztem tudomást a vontatásról, amiről annyit azért tudni kell nem egy Füred-Tihany átkelésről van szó. Ezért tengerészként, vitorlásként szakmailag nem tudom értelmezni az eseményeket. Több ezer kilométeres transzatlanti északi átkelésről van szó, ott nem lehet arra számítani, hogy az ember nem találkozik.” |