Michael Schumacher több mint tíz éve nem áll a nyilvánosság előtt, 2013. december 29-én Méribelben elszenvedett súlyos síbalesete óta teljesen elszigetelten él, állapotáról semmi sem szivárog ki. Azonban az évfordulók örvendetes alkalmak az évszázad német sportolója előtti tisztelgésre.
Schumacher az 1991-es Belga Nagydíjon szerepelt először a Forma-1-ben egy Jordan autóval, majd a szezon hátralévő részére szerződtette a Benetton. 1992-ben a harmadik, 1993-ban a negyedik lett, így következett az 1994-es szezon, ahol a szakértők előzetesen azt mondták, egyetlen komoly vetélytársa lehet, Ayrton Senna.
Parádés szezonkezdés
A szezon álomszerűen kezdődött, megnyerte a Brazil, majd a Csendes-óceáni Nagydíjat, miközben nagy vetélytársa, a McLarentől a Williamshez szerződött Senna egyetlen pontot sem tudott összegyűjteni.
Jött Imola, ahol Senna halálos autóbalesetet szenvedett, a német pedig megnyerte a futamot, csakúgy, mint a következőt, Monte-Carlóban. Ott a Williams másik pilótája, Damon Hill kegyeleti okokból nem indult, így négy futam után Schumacher már 33 ponttal vezetett az angol és harminccal Gerhard Berger (Ferrari) előtt.
Hiba után eltiltás
Minden simának tűnt, de aztán Michael elkövetett egy óriási hibát. A Brit Nagydíjon előbb szabályt szegett és megelőzte Hillt a felvezető körben, majd tetézve bűnét a kötelező kiállásra felszólító fekete zászló ellenére is folytatta a versenyt.
Végül hiába zárt a második helyen, a versenybizottság kizárta és elvette pontjait, sőt kőkemény büntetésként három futamról is eltiltotta.
A német és csapata fellebbezett, de így is csak egyet tudott lefaragni a büntetésből, így se Monzában, se Estorilban nem indulhatott. Ráadásul a Belga Nagydíjon, Spában, Schumacher egyik kedvenc pályáján a célba érkezést követő vizsgálatnál kiderült, a német autója alján elhelyezett falap vastagsága nem megfelelő, így ismét diszkvalifikálták.
Az utolsó három futamra Schumachernek mindössze egy pont előnye maradt, az Európa Nagydíjon nyert Hill előtt, Szuzukában pedig fordított sorrendben értek célba az élen.
Egy ausztrál baleset döntött
A döntés Adelaide-re maradt, ahol a 35. körben dőlt el a világbajnoki cím. Schumacher túl szélesen vett egy balkanyart és nekisodródott a betonfalnak, de visszakormányozta autóját a pályára, ahol ütközött a nyakában lihegő Hill-lel. A német kiesett, az angol továbbment, de autója olyan sérüléseket szenvedett, hogy a boxban sem tudták megjavítani.
A siker egy olyan korszak kezdete volt, amelyben Schumacher tetszés szerint uralta a Forma-1-et. A Benettonnal 1995-ben másodszor is világbajnok lett, majd a Ferrari legendájává vált: 2000-től 2004-ig a vörös autó öt szezonon át legyőzhetetlennek bizonyult.
2012-ben, a Mercedesszel Brazíliában vívta 307., egyben utolsó GP-jét. Alig több mint egy évvel később, 2013. december 29-én Méribelben súlyos síbalesetet szenvedett, és eltűnt a nyilvánosság elől.