Élő Forma-1

Rajt-cél győzelmet szerzett Japánban a Mercedes

A Forma-1-es Japán Nagydíjon óriási lehetőség előtt áll Lewis Hamilton és a Mercedes. A 33 éves négyszeres világbajnok pilóta az idei szezonban 8., teljes pályafutását tekintve 80. pole pozícióját szerezte meg. A brit mellől finn csapattársa, Valtteri Bottas rajtol, míg a pontversenyben második Sebastian Vettel csak kilencedikként indul.

Lewis Hamilton győzelmét gyakorlatilag senki sem veszélyeztette, Bottast pedig csak a verseny végén szorongatta meg igazán Max Verstappen, ezért aztán a Mercedes gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratott. A 9. helyről induló Vettel remekül rajtolt, de nagy kockázatot vállalt Verstappennel szemben a verseny elején, amitől kipörgött és a 14. helyről kellett felküzdenie magát. Kimi Räikkönen többször is panaszkodott autójára, mindkét Red Bull előtte végzett – merthogy Daniel Ricciardo tökéletesen autózva a negyedik helyen végzett csapattársa mögött.

A futam elején akadt a legtöbb izgalom, mivel két koccanás miatt bejött a biztonsági autó is néhány kört követően. Charles Leclerc hajtott bele a szabálytalanul ívet váltó Kevin Magnussenbe – a Haas pilótája fel is adta a versenyt – valamint Verstappen tolta ki  agresszívan Räikkönennt a pályán kívülről érkezve, ami sok törmeléket hordott a pályára. Utóbbiért öt másodpercet kapott a holland.

Győzelmével és Vettel lemaradásával 67 pontra nőtt a különbség a vb pontversenyében a listavezető Hamilton és a német között. Ez egyben azt is jelenti, hogy a következő futamon eldőlhet a világbajnoki cím sorsa.

Nyitókép: Mark Thompson/Getty Images

Rajt-cél győzelem a Mercedesnek

Beért Lewis Hamilton a célba, gyakorlatilag senki sem veszélyeztetette a versenyét. Valtteri Bottast csak a végén szorongatta meg igazán Max Verstappen, ezért aztán a Mercedes gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratott.

A 9. helyről induló Sebastian Vettel remekül rajtolt, de nagy kockázatot vállalt Verstappennel szemben a verseny elején, amitől kipörgött és a 14. helyről kellett felküzdenie magát. Kimi Räikkönen többször is panaszkodott autójára, mindkét Red Bull előtte végzett – merthogy Daniel Ricciardo tökéletesen autózva a negyedik helyen végzett csapattársa mögött.

A futam elején akadt a legtöbb izgalom, mivel két koccanás miatt bejött a biztonsági aautó is néhány kört követően. Charles Leclerc hajtott bele a szabálytalanul ívet váltó Kevin Magnussenbe – a Haas pilótája fel is adta a versenyt – valamint Verstappen húzta rá a kormányt agresszívan Räikkönennre, ami sok törmeléket hordott a pályára. Utóbbiért öt másodpercet kapott a holland.

Győzelmével és Vettel lemaradásával 67 pontra nőtt a különbség a vb pontversenyében a listavezető Hamilton és a német között. Ez egyben azt is jelenti, hogy a következő futamon eldőlhet a világbajnoki cím sorsa.

Jelenleg nem szerez pontot a Toro Rosso

Érdekes fordulat, hogy az időmérőn elért bravúr után nem nagyon rúgott labdába a Honda motorral dolgozó csapat. Hartley nagyon hamar a mezőny végére csúszott és nem sok vizet zavart a versenyben, Gasly a pontot érő 10. helyért harcolt, ám Sainz három körrel a vége előtt megelőzte.

Verstappen megkezdte a hajrát

Nincs már sok a versenyből, Max Verstappen Bottasra tapadt, viszont Ricciardónak hátrafelé kell figyelnie a Ferrari versenyzőire. Az ausztrál szerencséje, hogy az őt üldöző Räikkönen is lágy keveréken van, ami lassan megadja magát.

Virtuális biztonsági autó jön

Nem Nico Hülkenberg miatt, aki szépen békésen kiállt a versenyből, hanem Charles Leclerc sodródott ki a kavicságyba, ami így összemocskolta a pályát.

Ébren vagytok srácok?

Annyira semmi izgulnivalója nem volt a brit pilótának, hogy már a csapatát kérdezgeti, mi újság van, mert vagy 20 kör óta nem szóltak a fülére. Óriási csoda lenne, ha nem a Mercedes két pilótája futna be az első két helyen 15 kör múlva.

Vettel bekerült a darálóba

Pérez, Ocon, Leclerc és Grosejan is kemény csatát vívott, ebbe csöppent bele Sebastian Vettel. A német végül tempóból megelőzte a csatázókat és jelenleg Grosjean mögött hetedik helyen autózik. Az élmezőny Hamilton, Bottas, Verstappen, Ricciardo és Räikkönen.

Hamilton a kerékcsere után is panaszkodik

A brit úgy jött ki a bokszba, hogy esély sem volt arra, hogy bárki megelőzze. Már előtte is panaszkodott a sebességváltásra, majd a kerekekre – utóbbi probléma megoldódott. Idők közben mindenki volt már az élmezőnyből kerékcserén, zömmel közepes keveréket kaptak, Vettel kapott lágy gumikat, amit ki kell használnia, hiszen jelenleg csak a 16. helyen autózik.

Räikkönen jött ki először

Közepes keveréket kapott a finn, nem lenne meglepő, ha ő többször már nem állna ki. Az élmezőnyből ő volt az első, aztán szép sorban követte őt a mezőny többi tagja is.

Kevin Magnussen feladta

A Leclerc elleni ütközés óta ezer sebből vérzett az autója, inkább visszaléptette a csapata.

Vettel, mit csinált?!

Kockázatos manőverbe kezdett a német, hogy megelőzze Verstappent, de kipördült, egészen a 14. helyig zuhant vissza. Verstappen keményen tartotta a pozícióját, de nem tűnt szabálytalannak.

Öt másodpercet kap Vettel

Ennyit ért Kimi Räikkönen leszorítása a pályáról. A sorrend jelenleg Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel, Räikkönen, ezért aztán ezzel nagy esélyt kaphat Sebastian Vettel, hogy tovább csökkentse pontvesztését Hamiltonnal szemben

Jön a biztonsági autó

Magnussen védekezett szabálytalanul Leclerc előtt – utóbbi annyival foglalta össze az esetet a rádióban, hogy a dán hülye és az is marad. Az esetet a Haas autója sínylette meg jobban, de olyan mennyiségű sittet szórt szét a két kocsi, hogy inkább behozták a safetyt.

Verstappenre büntetés várhat

A Red Bull pilótája kisodródott a pályáról, majd úgy javított, hogy Kimi Räikkönen autóját is csípte, jelenleg vizsgálják az esetet a versenybírók.

Hibátlanul rajtolt Hamilton

Legtöbben óvatosan indultak el, ez persze Lewis Hamiltonnak kedvezett, akit megpróbált fedezni Bottas. Egyedül Vettel kezdett agresszíven, a két Toro Rossót faképnél hagyta és Romain Grosjeant is az első körben megelőzte. Hartley csúnyán visszaesett, egészen a tizedik helyig csúszott vissza.

Ez lehet a Honda nagy napja

A “hazai pályán” új erőforrásokkal bemutatkozó Honda motorok jól szerepeltek az időmérőn, Brendon Hartley a hatodik, Pierre Gasly a hetedik helyről rajtol majd a Toro Rossóval, miközben a Renault nem mutatott fejlődést az idény során és Daniel Ricciardo is technikai hiba miatt szorult a 15. helyre.

Jó időben kezdődik a futam

Szuzukában rendkívül változatos időjárási körülmények között zajlott az időmérő, így nehéz tippelni, mire számíthatunk a futamon. Az biztos, hogy nem sokkal a kezdés előtt felhőtlen az ég, az aszfalt pedig 40 fok fölötti hőmérsékleten. Ezen általában a Ferrari megy jobban.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik