Bár továbbra is gyorsabbnak tűnik a Mercedes és ezt a az idei pole pozíciók is alátámasztják (Mercedes-Ferrari 3:1), ettől még tény, Sebastian Vettel két futamot is megnyert, míg a világbajnoki cím védője, Lewis Hamilton csak egyet.
A szakembereket és a sportág szerelmeseit egyaránt az foglalkoztatja, ha gyorsabb a Mercedes és láthatóan stabil az autó, technikai hibáktól mentes, akkor hogy lehet, hogy mégis Vettel vezeti a pontversenyt?
Nos, a motorsport.com F1-elemzője, Giorgio Piola úgy tűnik rájött a titok nyitjára.
- Piolanak a Ferrarik kormányát vizsgálva tűnt fel, hogy van rajta két újdonság. Egyrészt egy új kapcsoló, ami tavaly még nem volt ott, GRIP, azaz tapadás felirattal. Ez a kapcsoló tavaly még nem a kormányon, hanem kevésbé kézreeső helyen, a vezetőfülkében volt elhelyezve.
- A kormányon jobbra felül megjelent továbbá egy TYRE-PHASE?, felirat is.
Piola szerint a Ferrari-pilóták a GRIP kapcsolgatásával gumik aktuális állapotának megfelelően változtathatják a beállításokat. Minél kopottabb a gumi, ahogy csökken a tapadás, úgy állíthatja kímélőbb gumikímélőbb üzemmódba a kerekeket.
Ettől nő a versenyek alatt a gumik élettartama. Ettől tudott Vettel eddig valamennyi versenyen tovább kinn maradni ugyanazzal a szettel, ettől volt kevesebb kerékcserére szüksége, ettől vezeti a világbajnokságot..