Forma-1

Forma-1: Hamiltoné a pole, dögunalom az új időmérő

Magyar idő szerint szombaton kora reggel rendezték az idénynyitó Ausztrál Nagydíj időmérőjét a Forma-1-ben és rögtön láthattuk a szezon egyik legnagyobb újítását. Ez a kvalifikációt érinti, az alábbi, kieséses rendszert vezették be:

  • a 16 perces Q1-ben hét perc után 90 másodpercenként esik ki a leglassabb köridővel rendelkező pilóta, összesen heten búcsúznak ebben a szakaszban;
  • a 15 perces Q2-ben hat perc elteltével indul el a létszámcsökkentés, ismét 90 másodpercenként búcsúzik egy pilóta, mígnem már csak nyolcan maradnak;
  • a 14 perces Q3-ban öt perc után kezdenek el kipotyogni a pilóták, ismét 90 másodpercenként, így a legvégén már csak ketten csatáznak a pole-ért.

Az időmérő

Ahogyan azt előre sejteni lehetett, mindez azt eredményezte, hogy már a szakaszok elején nagy tumultus alakult ki a pályán, senki nem akart az új szabály áldozatául esni. A Q1-ben azonban máris volt egy meglepetés, Danyiil Kvjat ugyanis csak a 18. rajtkockát kaparintotta meg. A Renault újonca, Jolyon Palmer ugyanakkor be tudta verekedni magát a Q2-be, bravúros bemutatkozás a brittől. A címvédő Lewis Hamilton volt a leggyorsabb.

A Q2 már kevésbé volt izgalmas, a csapatok leginkább csak beletörődtek a sorsukba, hogy pilótáik kiesnek. Így megesett az a csúfság, hogy a második szakasz utolsó két percében

nem történt semmi.

A két Renault, a jó teljesítménnyel előrukkoló McLaren-Hondák, a willamses Valtteri Bottas és a két Force India búcsúzott a Q2-ben.

Fotó: Europress Fotóügynökség
Egy jellemző kép: ücsörgés a garázsban Fotó: Europress Fotóügynökség

A Q3-ban a hazai szurkolók nagy bánatára Daniel Ricciardo volt a kiesés rendszer első áldozata. Carlos Sainz, Felipe Massa, Max Verstappen, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel és Nico Rosberg sorrendben potyogtak ki a többiek, ami azt jelenti, hogy

Hamiltoné a pole. Ez volt karrierje során az 50. rajtelsősége.

Ami azonban az új rendszer kritikája, hogy ezt valamivel kevesebb, mint 4 perccel a vége előtt megtudtuk, a többiek ugyanis „sztrájkoltak” kicsit, idő előtt levonultak a pályáról. Ez korábban elképzelhetetlen volt, az utóbbi idők egyértelmű versenyei után kijelenthető, hogy a versenyhétvégék legizgalmasabb részét vették el tőlünk, szurkolóktól.

Konklúzió

Ami az új időmérős rendszert illeti, nehéz elképzelni, hogy így maradna a szezon végéig. Bár a döntnökök vélhetően több izgalmat vártak tőle, ez elmaradt. Sőt, olyan versenyzők búcsúztak idő előtt, akik egy-egy szakasz hajrájában vélhetően meg tudták volna kavarni a lapokat. Szóval dögunalom volt az egész, alig volt valami akció.

Kíváncsian várjuk, a Forma-1 vezetői hogyan látták mindezt.

Íme, a rajtrács, Rio Harynato indul az utolsó helyről egy büntetés miatt:

Ajánlott videó

Olvasói sztorik