Ami nem változik, az a szombati időmérő időtartama, amely továbbra is – a szünetekkel együtt – 60 perc lesz.
Az első szakasz, az úgynevezett Q1 16 percig tart majd úgy, hogy hét perc után a leglassabb pilóta kiesik, majd minden további másfél perc elteltével újabb versenyző búcsúzik. A Q1-et követően 15 pilóta marad versenyben.
Az új Q2 15 perces lesz, ebben hat perc után esik ki az első versenyző, majd ugyancsak 90 másodpercenként követik őt a többiek. A szakasz végére nyolc pilóta marad.
Az új rendszerrel – amelynek célja, hogy a korábbinál több legyen az izgalom – az autók az eddigieknél jóval több időt töltenének a pályán.
A javaslatra még a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának is rá kell bólintania, erre várhatóan jövő pénteken kerülhet sor Genfben.