A francia autóóriás már a hétvégén közel került a szerződés aláírásához, ami viták miatt tolódott pár napot.
Két lehetőségünk volt: vagy százszázalékosan visszatérni, vagy sehogy. Miután részletesen áttanulmányoztam a tervezetet úgy döntöttem, a Renault ott lesz a Forma-1-ben jövőre
– nyilatkozott Carlos Ghosn, a Renault elnöke.
Carlos Ghosn, Chairman and Chief Executive Officer of the Groupe Renault, announces his decision that Renault will…
Szerző: Renault, 2015. december 3.
A BBC beszámolója szerint a márka még nem teljes egészében vette át a Lotus helyét, de ezt a lehető legrövidebb időn belül eszközölni szeretnék.
A cég a 2009-es szezon után döntött úgy, hogy kiszáll a Forma-1-ből és eladta istállóját Genii Capitalnek, ugyanakkor változatlanul ő szolgáltatta az autók motorját.
Ghosn döntésében nagy szerepet játszott, hogy a Renault és a Red Bull kapcsolata alaposan megromlott az elmúlt időszakban.
A márkapáros zsinórban négy vb-címet szedett össze 2010 és 2013 között, de a feszültség nőtt a felek között, mivel az elmúlt időszakban képtelenek voltak versenyképesek lenni.
Azonban mivel a Red Bull nem tudott megegyezni sem a Hondával, sem a Mercedesszel, így kénytelenek lesznek Renault-motorokat használni, de csak megrendelőként, nem mint gyári partner.
A Red Bull autóiról ugyanakkor eltűnik a Renault-felirat, hogy a két istállót megfelelően el lehessen különíteni egymástól.