A Magyar Közlöny keddi számában megjelent kormányhatározat szerint a 2017-ben kifizetendő jogdíj összege 37.4 millió dollár (10.9 milliárd forint), az összeg az ezt követő években az előző éves jogdíj 5 százalékával nő – szúrta ki a 444.hu.
Az eddigi szerződés 2021-ig szólt, az új már 2026-ig. Ez további öt évet jelent.
Szijjártó Péter azt nyilatkozta anno, azért gazdasági érdeke Magyarországnak, hogy Mogyoródon tartsa a Forma-1-et, mert minden egyes hétvége 17-17,5 milliárd forinttal növeli a magyar GDP-t.
Az öt százalékos emelésekkel 2026-ra a jogdíj már 57 millió dollár, mostani árfolyamon majdnem 17 milliárd forint lesz.
A 444.hu megjegyzi, olyan nagy tradícióval, komoly autógyártó cégekkel rendelkező, nálunk sokkal tehetősebb országok, mint Olaszország és Németország lázadnak az Ecclestone által szabott eszetlen jogdíjak miatt. Ők úgy érzik, nekik ennyit már nem ér meg a Forma-1.
A törökök már ki is szálltak 2011-ben, mert nem akarták elfogadni, hogy 13 millió dollárról 26 millió dollárra nő a licenc 2012-re. Ennyit fizettünk akkor mi is.
Ecclestone ezért viszi a cirkuszt olyan országokba, ahol a pénz jelen állás szerint nem számít, mert tele a padlás. Ezért van már Kínai Nagydíj (Sanghaj), Bahreini Nagydíj (Szahír), Orosz Nagydíj (Szocsi), Szingapúri Nagydíj (Marina Bay), Malajziai Nagydíj (Sepang), Abu-dzabi Nagydíj (Jasz Marina) és lesz jövőre Európai Nagydíj az azeri Bakiban.
A 444.hu konklúzióként megállapítja: míg a törököknek nem, nekünk belefért, hogy 2017-ben 38 millió dolláros jogdíj legyen és ezek szerint a 2026-os 57 millió dollárt, mai árfolyamon cc. 17 milliárd forintot sem sokalljuk.