A francia gumigyártó utoljára 2006-ban látta el abroncsokkal a királykategória egyes csapatait – akkor öt évnyi szerepvállalás után döntött úgy, hátat fordít a száguldó cirkusznak, amely 2008-tól kizárólagos gumiszállítóval kívánta folytatni a versengést. Az azt követő években a Bridgestone-é volt a főszerep, majd a Pirelli jött 2011-től napjainkig.
Újra füstölhet a Michelin
Fotó: europress
2016-tól meglehet változik a helyzet lévén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tendert ír ki a beszállítói pozícióra.
A hír kapcsán az Autosprint magazinnak úgy nyilatkozott a Pascal Couasnon, hogy teljes mértékben nyitottak a visszatérésre. “Persze, de vannak feltételeink – a Forma-1-nek változtatnia kell a technikai szabályokon. Tudomásul kell venni, az abroncs nem csupán egy eszköz, ezért a gumikra ismét technikai szerep kell háruljon. 18 colos kerekeket szeretnénk az F1-ben is, amik a Formula E-ben és más szériákban is beváltak. A következő F1-es tenderen benyújtjuk pályázatunkat, az pedig már Bernie Ecclestone, vagy az FIA gondja lesz, hogy elfogadja-e, vagy sem” – jelentette ki a Michelin motorsport-igazgatója,