“A jeles érettségim ellenére sem vettek fel itthon, a drága költségtérítéses szak pedig szóba sem jöhetett. Kint aztán az Oxford Bookes University-n diplomáztam Motorsport Engineering and Vehicle Technology szakon, ami gyakorlatilag autósport irányzatú mérnököt jelent” – mondta a vezess.hu-nak adott interjújában Hegedűs.
Diplomájával Andor egy 500-600 lóerős autók tuningolásával foglalkozó cégnél helyezkedett el, itt kezdett Forma-1-es csapatoknak különféle felszereléseket tervezni, majd 2011-ben a Marussia egyik aligazgatója áthívta a csapathoz. Nem gondolkodott sokáig a válaszon.
Fotó: vezess.hu
Ősszel, egy sikeres szezon vége előtt csődben ment a Marussia, ezután a Red Bullhoz szerződött a magyar mérnök.
“A két csapat alapvető működése nem nagyon tér el, mindkét helyen hatalmas a hajtás. A Red Bullnál sokkal több ember dolgozik, nagyobb a költségvetés, és sokkal jobb a felszerelés, illetve a gyártó kapacitás. A munkám ugyanaz, mint az előző csapatomnál. Továbbra is az autó beállításához és szervizeléséhez szükséges eszközöket tervezem. Ez alatt hidraulikus, elektronikus és mechanikus rendszerekből álló szerkezeteket kell érteni, amivel például a futóművet beállítják, vagy amivel 2-3 mp alatt lecserélik a négy kereket” – vélekedett.
Hozzátette, a szezon felénél érezhető volt, hogy a pénzügyi dolgok nincsenek rendben a Marussiánál, és ebből kifolyólag sok vezető mérnök is elhagyta a csapatot.
“Ekkortájt én is szétnéztem, hogy milyen lehetőségek vannak más csapatoknál. Végül két interjúra mentem el, és abban a szerencsés helyzetben találtam magam, hogy amikor a volt csapatom bezárt, már aznap két másik alakulattól volt konkrét állásajánlatom. Nem túlzok, ha azt mondom, sikerült jól kijönnöm egy nehéz szituációból” – mesélte Hegedűs, aki reméli, hogy a Red Bull meg tudja majd izzasztani a Mercedest.
A Hegedűs Andorral készült teljes interjút ide kattintva találod.