Mint ismert, a francia pilóta a Japán Nagydíj 42. körében csúszott ki a pályáról, és egy épp mentést végző traktornak ütközött. A 25 esztendős versenyzőn még aznap életmentő műtétet kellett végrehajtani, és állapotát ugyan stabilizálták azóta, agysérülése van.
November végén viszont felébresztették a mesterséges kómából, önállóan lélegzik, de nincs tudatánál.
Fotó: Europress Fotóügynökség
Szerdán az FIA ismerette a nemrég elkészült 396 oldalas jelentést, melyből kiderül, miért is történt kis híján tragédia Szuzukában. A vizsgálati anyag szerint Jules Bianchi a sárga zászló ellenére nem lassított eléggé a vizes pályán, vagyis a kelleténél gyorsabban haladt.
Ezt bizonyítja az is, hogy a mérések szerint a mentést végző 6,5 tonnás traktort 126 kilométer/órás sebességgel találta telibe.
A BBC emlékeztet arra, hogy a Marussia részéről a baleset utáni napokban többször is azt nyilatkozták, felháborítónak tartják a vádakat, melyek szerint Bianchi nem lassított volna, és tagadták, hogy ők bíztatták a franciát a gyorsabb tempóra annak érdekében, hogy beérje az előtte haladókat.
A jelentésből kiderül, hogy Bianci abban a két másodpercben, amíg elhagyta az aszfaltot és a bukótérben irányíthatatlanul csúszott előre mindkét lábát használta, vagyis egyszerre állt a gáz- és a fékpedálon.