A Le Mans-i 24 órás versenyt az elmúlt másfél évtizedben uraló márka a kiszállással teret adhatna a Volkswagen-csoport idén beszállt másik márkájának, a Porschének, míg a Le Mans/tartóssági vb és a Német Túraautó-bajnoki (DTM) költségvetést egyesítve finanszíroznák az F1-es részvételt – írja vezess.hu.
Az Auto Express szerint az Audinál/VW-nél már az év eleje óta dolgoznak az F1-es 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrás fejlesztésén, de a belépéshez nem építenének új csapatot, inkább egy jelenlegi alakulatot vennének meg.
Úgy tudni, ez a Red Bull Racing vagy még inkább az olasz központú kistestvér, a Toro Rosso lehetne. A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz közismerten jó viszonyt ápol a VW felügyelőbizottsági elnökével, a szintén osztrák Ferdinand Piëchhel, az energiaital-gyártó pedig a DTM-ben már amúgy is az Audi szponzoraként szerepel.
Fotó: Europress fotóügynökség
A Toro Rosso-vonalat erősítheti, hogy az Audi nemrég felvette a Ferrari idén tavasszal lemondott csapatfőnökét, Stefano Domenicalit. Gyanítható, hogy a sem a túraautó- sem a tartóssági versenyzéshez nem értő, sőt németül sem beszélő olasz szakembert nem potyára igazolták.
Nagy durranás lehet a pilótaválasztás is: ha a Ferraritól az idény végén távozó Fernando Alonso nem – vagy csak egy évre – igazol a McLaren-Hondához, akkor 2016-ban ő lehet az Audi F1-es sztárpilótája.
Domenicalival a munkakapcsolaton messze túlnyúló, szoros barátságot ápol a kétszeres világbajnok spanyol, logikus lenne, hogy újra együtt dolgozzanak.
Az Audi F1-es beszállása történelmi rivalizációt élesztene újra, hiszen a sportágban jelenleg domináló Mercedes legnagyobb ellenfele az Audi elődje, az Auto Union volt a második világháborút megelőző években a grand prix-versenyzésben. Az ezüst autók taroltak az 1930-as évek második felében, erős állami támogatással a Harmadik Birodalom műszaki-ipari fölényét kellett demonstrálniuk.
Még több Forma-1-es hírt ide kattintva olvashat.