Jules Bianchi még mindig kritikus állapotban fekszik a kórházban a Japán Nagydíjon történt balesetét követően. A 25 esztendős francia versenyző súlyos agykárosodást szenvedett. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vizsgálódik az ügyben, mi vezetett a balesethez és a jövőben hogyan lehetne mindezt megelőzni.
Két világbajnok pilóta, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel szerint az abroncsok terén lenne hová fejlődni, hogy biztonságosabb legyen a Forma-1. A két versenyző azt hozta fel példaként, hogy ugyan a Pirellinek vannak extrém esőre kifejlesztett gumijai, ezeket tényleg csak a legszélsőségesebb esetben vetik be és lassúak is. Emiatt sokszor intermediate abroncsokon mennek a versenyzők vizes körülmények között, ez azonban nem túl biztonságos.
Bianchi extrém esős gumikkal kezdett Japánban, ugyanakkor már intermediate-et használt, amikor bekövetkezett a baleset.
Fotó: Europress Fotóügynökség (archív)
„Nem titok, nem ezek a legjobb gumik. Miközben a slick abroncsok évről évre egyre jobbak, addig az esős gumik nem kapnak akkora figyelmet. Ráadásul az intermediate gyorsabb, de kevésbé biztonságos. Az FIA-nak és a Pirellinek ezen kellene dolgoznia” – mondta Hamilton a BBC-nek.
Vettel szerint is arra kellene megoldást találni, hogy olyan gumi is legyen a kínálatban, ami vizes körülmények között is megfelelő tapadást biztosít, de kellőképpen gyors is. A német szerint ennek nagy szerepe lehetne az aquaplanning elkerülésében.
„Ha a pálya nagy részén megfelelő tapadást nyújtanak az intermediate-ek, akkor azt használjuk, még ha ezzel kockáztatunk is.”
Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint nem vészes a helyzet, ám ha hivatalos kérést kapnak, akkor természetesen továbbfejlesztik a gumikat.