A vasárnapi szuzukai futamon, miután Adrian Sutil a gumifalnak ütközött. a bukótérbe érkező traktor menteni kezdte a Saubert. Ekkor még a pályabírók kettős sárga zászlóval figyelmeztették a fokozott veszélyre a pilótákat. A nyilvánosságra került felvételen jól látszik, hogy amint a Saubert a levegőbe emelték, a pályabírók zöld zászlóra váltottak, ami azt jelenti, ismét szabad előzni, elhárult a veszély.
Jules Bianchi viszont épp ekkor csúszott ki a pályáról.
Fotó: MTI/EPA
A támadások ellenére a japán szervezők mindent az előírás szerint csináltak, a Motorsport-Totalnak nyilatkozó osztrák pályabíró, Christian Ebner – aki hosszú évek óta végzi a munkáját- szerint.
Mulasztásról azért nem lehet szó, mert ahogy Ebner mondja, “a 12-es sportbírói állás közvetlenül Sutil balesetet szenvedett roncsa után helyezkedett el. Onnantól pedig már gázt lehet adni, nem kell megállásra készen vezetni tovább. Az MP12-es pozíció után már nem állt fenn veszély.”
Fotó: Youtube
A telesport.hu cikkéből kiderül, hogy Bianchi ütközése után a telemetriai adatok elemzése azt mutatta, a Marussia pilótája a pálya elhagyásának időpontjában 213 km/órás sebességgel haladt, a becsapódás ereje pedig 50 G körüli volt.
A francia versenyző autója csúnyán összetört, a pilóta pedig súlyos fejsérülést szenvedett, meg is kellett műteni.
A kórház még nem adott ki hivatalos közleményt, így ellentmondásos információk láttak napvilágot: több lap állítja, kómában van Bianchi, mások szerint lélegeztetőgépre kapcsolták és még egyszer meg kellett operálni egy vérömleny miatt. A FIA hétfőn délután ugyanakkor közölte, stabil, de kritikus a fiatal versenyző állapota.
Matteo Bonciani, az F1 szóvivője egy amerikai hírügynökségnek elmondta, hogy Gérard Saillant, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) orvosi bizottságának elnöke – aki felügyelte Michael Schumacher kezelését is, amikor a német expilóta síbalesete után kómában volt – ugyancsak Japánba utazott, Bianchi ügynökével, Nicolas Todttal együtt.