Daniel Ricciardo akár az első helyért is csatázhatna 2014-ben a második futamot követően, ám míg Ausztráliában utólag kizárták a második helyről – csapata fellebbezett az ítélet ellen, döntés később várható –, addig vasárnap, Malajziában egy elrontott kerékcsere lett a veszte, ráadásként a végén még fel is kellett adnia a küzdelmet, mert eltört az első légterelője.
Ha mindez nem lenne elég, akkor még meg is büntették: a szabályok értelmében a 10 másodperces stop/go büntetés mellett a versenybírák tízrajthelyes büntetéssel is sújtották, amely a jövő heti, Bahreini Nagydíjra érvényes. Történt, hogy az akkor negyedik helyen haladó Ricciardo bokszkiállása után nem rögzítették megfelelően a bal első kerekét, így engedték volna vissza a pályára. Az ausztrál ezt még időben észrevette, a szerelők így vissza tudták tolni, de sok időt veszített ezzel, ráadásul később balesetveszélyesnek titulálták az esetet.
Későn vette észre a Red Bull hibát, Daniel Ricciardo kocsiját vissza kellett tolni a garázs elé
Fotó: Europress Fotóügynökség
„Mindenki azt hitte már, hogy a kerekek fent vannak az autón, de amikor indultam, éreztem, hogy valami nem stimmel. Azt a kocsi bal oldalán kilazult valami” – emlékezett vissza Ricciardo. A televíziós felvételeken egyébként az látszott, hogy az egyik szerelő már az indítás pillanatában jelzi, hogy nem végzett.
A Red Bull csapatának is lesz egy meghallgatása, arról kell majd számot adnia az osztrák istállónak, hogy egy szerelőn miért nem volt fejvédő az egyik kiállásnál.