Ahogy arról már korábban beszámoltunk, az ausztrál futam megnyerését követően, Nico Rosberg a Maláj Nagydíj második szabadedzésén nem talált legyőzőre, de a Mercedes az első gyakorláson is az élen zárt, hiszen akkor Lewis Hamilton volt a leggyorsabb. Pénteken Kimi Raikkönennek is kijött a lépés, hiszen a Ferrarival mindkétszer a második pozícióban zárt.
A finn ennek ellenére még nem nyugodt, és bízik benne, hogy a melbourne-i hétvégével ellentétben, most sikeresebb lesz a csapata.
Fotó: Europress Fotóügynökség
„Határozottan pozitív nap volt. Az autó beállításaira és a gumik megfelelő használatára összpontosítottunk. Alapos elmézéssel töltjük az előttünk álló estét, hogy kidolgozzuk, miként tudunk fejlődni” – mondta a Ferrari régi-új versenyzője.
Sebastian Vettel ugyan a harmadik helyre ért be a második szabadedzésen, de inkább az időjárásban bízik, mintsem a Red Bull erejében.
„Úgy érzem, hogy könnyebb dolgom lenne a pole pozíció megszerzésében egy esős időmérőn. Száraz körülmények között sokkal nehezebb feladat megszerezni az elsőséget. Bár a pénteki időeredményekből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, a csapat egyre jobb és magabiztosabb” – értékelt a címvédő.
Fotó: Europress Fotóügynökség
A hétvége legfontosabb kérdése, hogy ki tud majd megfelelően bánni a gumikkal. A sepangi aszfaltcsík jellemzően gyorsan elhasználja az abroncsokat, elsősorban a forróság miatt. A Mercedesnél pont ettől félnek a legjobban, hiszen a többi csapathoz képest, náluk sokkal aggasztóbb a helyzet, amire Rosberg is felhívta a figyelmet.
„Nem gondoltuk, hogy ilyen gyorsan kopnak a gumik. Így óriási kihívás lesz versenyezni és új stratégiákat alkalmazni” – nyilatkozta az idei év első futamának győztese, amivel a csapattársa Lewis Hamilton is egyetértett. „A gumikkal van a legfőbb gond, hiszen a nagy melegben gyorsan kopnak, még a kemény keverékek is.”
A második szabadedzést a száguldó cirkusz atyja, Bernie Ecclestone a helyszínen tekintette meg, akinek feltűnt, hogy élőben sokkal jobb az autók hangja, mint a tévében.
“A hang jobb, mint gondoltam, de a Forma-1-hez képest még mindig túl halk. Egy kicsit a sportautókra emlékeztet”
Az F1 urával sokan egyetérthetnek, de annyi biztos, hogy idei év izgalmasabb lehet, mint a mögöttünk álló tavalyi.