Forma-1

Pénteken magyar mérnökkel rajtol a F1

A pénteken kezdődő 2014-es Forma-1-es szezonban Hegedűs Andor tervezőmérnökként segíti a Marussia csapatát. Ő a felelős az autó kiszolgálásához szükséges felszerelésekért, miközben napi kapcsolatban áll a Ferrarival.

“Rengeteg “ez kéne, az kéne, de most azonnal” jellegű projektet kaptam, és kapok most is, napokkal az Ausztrál Nagydíj előtt” – meséli Hegedűs Andor, a Marussia tervezőmérnöke.

Az orosházi fiatalember 2006-ban az érettségije után gyetlen hátizsákkal költözött ki Angliába, Oxford mellé, ahol egy raktárban dolgozott éveken át. A megkeresett pénzt tervezett egyetemi tanulmányaira tette félre, mert volt egy álma.

Hegedűs Andor egyre közelebb az álmai munkájához, a Ferrarihoz
Forrás: vezess.hu

“A jeles érettségim ellenére sem vettek fel itthon, a drága költségtérítéses szak pedig szóba sem jöhetett. Kint aztán az Oxford Bookes University-n diplomáztam Motorsport Engineering and Vehicle Technology szakon, ami gyakorlatilag autósport irányzatú mérnököt jelent.”

Diplomájával Andor egy 500-600 lóerős autók tuningolásával foglalkozó cégnél helyezkedett el, itt kezdett Forma-1-es csapatoknak különféle felszereléseket tervezni, majd 2011-ben a Marussia egyik aligazgatója áthívta a csapathoz. “Nem gondolkodtam sokáig a válaszon.

Távtartó lemez a Forma-1-es versenyautó üzemanyagpumpájához – ez volt az első alkatrész, amit megtervezett a Marussia központi bázisán Banbury-ben, ahol jelenleg is dolgozik. Ma már ő a felelős az autó kiszolgálásához szükséges felszerelésekért és e mellett a motor és egyéb Ferrari-alkatrészek beállítása, tesztelése, és kiszolgálása is a hatáskörébe tartozik sokszor.

“A munkám nagyon változó, ugyanis az autó szinte minden részével kapcsolatba kerülök a projektjeimen keresztül. Az egyik nap még a padlólemez flexibilitását tesztelő eszközt tervezem, következő héten már az első szárny FIA legalitási tesztjének beállításait határozom meg. Hétköznapjaimat a tervezőirodában töltöm, amit mi DO-nak (design office) rövidítünk” – mondja a Forma-1-es karrierje elején járó huszonéves mérnök, akinek a Ferrari-csapat technikai igazgatói posztja az álompozíció. És mivel a Ferrari a motorszállítójuk, Andor számára a napi kapcsolat már él Maranellóval.

Lencsés Csaba Hegedűs Andorral készült teljes interjúját a vezess.hu oldalon olvashatja.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik