A Forma-1 szabályain ötletelő, azokat előkészítő Stratégiai Munkacsoport az időmérő edzések átalakítását fontolgatja, a fő cél az utolsó, Q3-as szakasz felpörgetése. Akár 2014-re változhatnak az előírások.
A csapatok, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és az FOM (Bernie Ecclestone-ék) hat-hat képviselőjéből álló bizottság nagyon szeretné elkerülni, hogy a gumispórolás miatt egyesek teljes egészében kihagyják a top10-es szakaszt, mások pedig csak pár kört fussanak a fináléban.
A február 21-ére ütemezett ülésre több ötlettel is készülnek. Az egyik megoldás az lenne, hogy a Q3-ban a leggyorsabb körön használt gumi helyett a Q2-ben használt szettel lehetne rajtolni, azaz az utolsó szakaszban mindenki spórolási szándék nélkül nyomhatná a lehető legjobb rajtpozíció megszerzéséért.
Az opciók között van a kizárólag a Q3-ra kiosztott pluszgarnitúrák bevezetése is, amiket utána rögtön vissza is adnának, ezt pedig kiegészíthetné vagy kiterjeszthetné a Pirelli rég bedobott ajánlata, miszerint szívesen gyártanának kvalifikációs, szupertapadós abroncsokat, ha lenne erre igény.
A fentiek mellett szintén téma lesz a Q3 10 perces időtartamának megnövelése, hogy a résztvevők legalább kétszer tudjanak mért kört futni a hozzájuk tartozó fel- és levezető körökkel, tankolással és kerékcserékkel.
A Stratégiai Munkacsoport február 21-én tárgyal az elképzelésekről, és ha mind a 11 csapat jóváhagyja a kialakított tervezeteket, akkor előbb az FIA Forma-1-es Bizottsága, majd a Motorsport Világtanács immár formalitásnak számító jóváhagyását követően akár a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt szabályba foglalhatják az újításokat.