Még az ötvenpontos szezonzáró gondolatát sem sikerült lenyomni minden érintett, pláne a szurkolók torkán, bevezetése óta megy a vita a rendszerről. Erre is tekintettel kicsi rá az esély, hogy az utolsó pillanatban még egy szabálymódosításba belemenjenek a csapatok.
Bernie Ecclestone eredeti ötlete eleve az volt, hogy az utolsó három verseny menjen emelt tétért, de a csapatok véleménye az volt, hogy három duplapontos utolsó versennyel szinte teljesen jelentéktelenné válik a szezon eleje, ez pedig nem éppen a technikai sportok jellemzője.
A jerezi teszten ráadásul kiderült, hogy a Renault egyelőre komoly gondokkal küzd, a Mercedes és talán a Ferrari is lépéselőnybe került a franciákkal szemben. A németek és partnercsapataik a Red Bull és a Renault nehézségeire tekintettel szinte biztosan megvétóznák az újabb szabálymódosítást, mert a kiemelt jelentőségű utolsó három versenyen az esetleg magára találó rivális akár könnyedén a maga javára fordíthatná a bajnokság végeredményét. A Mercedes részéről már csak azért is indokolt az óvatosság, mert az elmúlt öt évben elég jó a Red Bull mérlege a szezon utolsó harmadában.