A Forma-1-be 2011-ben kizárólagos szállítóként belépett Pirelli már tavaly tavasszal-nyáron szerette volna rendezni a folytatás kérdését, azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt alig titkoltan a francia Michelin visszatérésén dolgozott.
2013 őszére világossá vált, hogy nem lehet tovább a levegőben lógatni a csapatokat a jövő évi gumikkal kapcsolatban, így a Pirelli 2014-re szóló maradását bejelentették, azonban a középtávú jövő csak most rendeződött: a milánói gyártó és az FIA új, hároméves szerződést kötött, 2016-ig maradnak az F1-ben.
A Pirelli a mai bejelentésben hozzátette, hogy az FIA-val sikerült új, a fejlesztési munkát elősegítő szabályokat is kidolgozniuk.
A 2014-es idénytől a 12 téli tesztnap közül egy kötelezően a vizes gumik tesztelésével telik majd, míg a csapatoknak járó 8 idény közbeni tesztnapból egy a Pirellinek jár, azaz a gyártó felkérésére alkalmanként egy vagy két alakulat egy napot csak a gumik tesztelésével tölt majd a nyolcból.