Nico Hülkenberg egyértelműen szabadulni szeretne a csalódást keltően gyenge Saubertől, nyáron tárgyalt a Ferrarival, miután pedig Maranellóban Kimi Räikkönent választották, a finn helyére pályázik a Lotusnál.
Az enstone-i csapat mellett a McLarennel is hírbe hozták, ugyanis Sergio Perez a várakozások alatt teljesített eddig idén, és a hírek szerint a támogatója, a Telmex sem fizet elég fegyelmezetten. (Az év elején még szinte biztosnak látszott, hogy a mexikói telekom-cég veszi majd át a távozó névadó szponzor, a Vodafone helyét, de a legfrissebb hírek már a Gillette-et emlegetik befutóként.)
A német Sport Bild szerint azonban Hülkenbergnek van egy nagy hátránya: a termete. A 184 cm magas pilóta 74 kg, ami már gondokat okozhat jövőre, hiszen az új, turbós V6-os erőforrások és a hozzá kapcsolódó, hangsúlyosabb energia-visszanyerő rendszer (ERS) közel 50 kg-mal növeli az autók tömegét.
A nagyobb, nehezebb versenyző természetesen kisebb játékteret enged az egyensúly, a ballasztok, valamint a kasztni kialakítása tekintetében is. Hülkenbergnek idén az év elején a Saubernél is volt gondja, a lábai nem fértek el rendesen a C32-es orrában.
“Öt éve nem eszem rendesen! A súlyhatár időtlen idők óta túl alacsony. A tökéletes pilóta manapság 60-65 kg” – panaszolta pár napja a Twitteren a szintén nagy termetű Mark Webber.
A Lotus és a McLaren mellett Hülkenberg számára a Force Indiához való visszatérés sem kizárt, de azért a helyért is meg kellene küzdenie, ugyanis Felipe Massa is esélyes, a német Auto Motor und Sport szerint pedig a McLaren is szívesen beültetné hozzájuk a saját ifjoncát, a dán Kevin Magnussent. A wokingi kívánságnak nyomatékot adhat, hogy a McLarennel technikai partnerségben lévő Force India elmaradásban van a sebességváltók és hidraulikai alkatrészek árával.