A Forma-1 “alkotmánya”, a jogtulajdonos, a csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közötti multilaterális szerződés előző változata még 2012 végén lejárt, és három évtized folyamatossága szakadt meg azzal, hogy nem is újították meg 2013-re.
Bár Bernie Ecclestone (a jogtulajdonos CVC befektetési csoport képviseletében) megegyezett a csapatokkal, az FIA-val nagyon sokáig húzódtak a tárgyalások. A Magyar Nagydíj hétvégéjén már jelezték, hogy sikerült a végére járni a dolgoknak, az FIA ma Dubrovnikban ülésező Motorsport Világtanácsa pedig végleg rábólintott a 2020-ig érvényes új szerződése.
Az FIA közleménye szerint a szervezet “jelentősen” kedvezőbb anyagi feltételeket alkudott ki, az új Concorde pedig “erős és stabil” keretet ad a Forma-1 irányításához és további fejlesztéséhez. A szerződés a felek aláírása után mostantól érvényben van.
“Büszkék lehetünk erre a megegyezésre, amely hatékonyabb kereteket biztosít a Forma-1-es világbajnokság irányításához. Az FIA ezután is hosszú évekig az F1 szabályainak és biztonságának őre lesz” – mondta az FIA elnöke, Jean Todt.
A szervezet mostantól évente nagyjából 40 millió eurót “nyer” a Forma-1-ből, az új Concorde-dal pedig életbe lép az új szabályalkotási mechanizmus is, amelynek keretében 18 tagú Stratégiai Munkacsoport készíti majd elő az új előírásokat. A testületben az első 6 F1-csapat és a FOM, valamint az FIA 6-6 képviselője kap helyet.