A Pirelli szerepe a június végi defektbalhé miatt vált meglehetősen ingataggá. Mint beszámoltunk róla, a Nico Rosberg sikerével zárult Brit Nagydíjon gumikáosz volt, négy autón is valósággal szétrobbant a bal hátsó abroncs.
A Pirelli először a csapatokat okolta a defektekért, majd visszavonulót fújt és Németországban inkább elővette a 2012-es gumikat, majd a Magyar Nagydíjra új gumikat hozott, amely Vettelnek például már kifejezetten tetszett.
Talán nem is lehet ezek után csodálkozni azon, hogy bő három hónappal a szezon vége előtt nem tudni, jövőre is Pirelli gumikkal mennek-e a versenyautók vagy sem.
“Meglehetősen bizarr a helyzet. Készen áll a szerződés a legtöbb illetékessel, az istállókkal már szintén szerződéses szakaszban tartanak a 2014-es tárgyalások, ám a FIA még mindig nem hosszabbított velünk” – nyilatkozta Paul Hembery az autosport.com-nak.
Tesztelik a Pirelli gumikat
Fotó: AFP
Már az év elején is gond volt a gumikkal. A pilóták és a csapatok szerint túl gyorsan koptak, ezért kiszámíthatatlanná vált a gumitaktika.
“Silverstone után visszatértünk a régi kerékvágásba, Magyarországonon és a Nürburgringen azt tettük, amit kértek tőlünk, és minden jól is alakult” – magyarázta Pirelli motorsport-igazgatója.
Megjegyzendő, Hembery úrnak aligha van oka az idegeskedésre, mert túl sok jelentkező nincs az F1 gumiszállítói posztjára. Az idő rövidsége miatt alig maradna lehetőség tesztelésekre, anélkül pedig igencsak bajos lenne tisztességesen felkészülni a következő szezonra.