Az olasz cég a következő, németországi Formula 1-es futamra a 2012-es gumikkak érkezik, hogy biztosan ne ismétlődjenek meg a silverstone-i események. A Nico Rosberg győzelmével végződő futamon ugyanis eluralkodott a káosz, miután a gumik sorra felmondták a szolgálatot több versenyautó alatt is.
Lewis Hamilton bal hátsó gumija szétrobban az Angol Nagydíjon
Fotó: AFP
A Pirelli azonban nem hagyja annyiban a dolgot, kérte az FIA vezetőit, közöljék az istállókkal, hogy megfelelően bánjanak a gumikkal a jövőben. Úgy vélik, a csapatok is hibáztak.
A gumigyártó több okot is felsorolt a brit nagydíjon történt esetekkel kapcsolatban, amiért nem ők a felelősek. Szerintük a gumik többek között azért mondták fel a szolgálatot, mert túl alacsony keréknyomáson használták azokat, illetve nagyon extrém módon elhajlították a kerekek illeszkedését a felfüggesztésre.
„Nem akarunk vádaskodni vagy ujjal mutogatni senkire. Mi becsülettel végezzük a munkánkat” – jelentette ki a Pirelli Motorsport elnöke, Paul Hembrey.
„Azonban nem csak rajtunk múlik, miként viselkednek bizonyos helyzetekben a gumik. Mindenkinek megfelelően kell kezelni azokat. Ebből a szempontból a csapatok készek az együttműködésre, amiért nagyon hálásak vagyunk.”
A gyártó szerint az is problémát jelentett, hogy felcserélték a hátsó kerekeket és nem a megfelelő oldalra helyezték. Ez komoly nehézséget jelent a csapatok számára, hiszen rengeteg dologra kell figyelniük a gyors kerékcsere és a gördülékeny versenytempó érdekében.
A Pirelli a tesztek során alábecsülte az estlegesen felmerülő problémák lehetőségét, és elismerték, hogy nem lett volna szabad ilyen gumikon pályára engedni a pilótákat. Azonban ilyen gyenge guminyomással és ilyen nagy görbületet adva a felfüggesztésnek, nagyon veszélyes versenyezni, és ezek a beállítások már csakis a csapatokra tartoznak, a Pirelli ezekbe nem tudott beleszólni.
Így tehát a Pirelli közölte az FIA-val, hogy vegyék számításba az ő álláspontjukat is, és azt is figyelembe véve vizsgálják az ügyet.