Kimi Räikkönen versenye nem éppen úgy végződött, ahogyan azt ő szerette volna. A finn pilóta a második helyen körözgetett a defektek miatt emlékezetes futam hajrájában, amikor a biztonsági autó bejött azt követően, hogy a címvédő Sebastian Vettel leállította a versenygépét a célegyenesben.
A riválisok kapva kaptak az alkalmon és kimentek kerékcserére, a Lotus azonban kockáztatott, ami végül nem jött be. Räikkönen nemhogy a dobogóra nem fért fel, de visszacsúszott egészen az ötödik helyig (Nico Rosberg nyert), így a világbajnoki pontversenyben maradt a harmadik helyen.
Kimi Räikkönen bámulatos sorozatot produkál
Fotó: AFP
Ugyanakkor nem szabad elmenni amellett a tény mellett, hogy ismét pontot szerzett, zsinórban a 25. versenyén. Ilyenre korábban még nem volt példa, a sportág élő legendája, Michael Schumacher volt eddig a rekorder, ő 24 futamból álló sorozatot produkált a 2001-es Magyar Nagydíj és a 2003-as Maláj Nagydíj között.
„Mindent megpróbáltam a futam végén, de mivel én már elhasznált gumikon voltam, esélyem sem volt arra, hogy a riválisaimat magam mögött tartsam. Ez gyalázat azt figyelembe véve, hogy egészen addig jól alakult a verseny. Jó volt a sebességünk, a második helyen voltunk, de a versenyzés már csak ilyen. Ez zsinórban már a harmadik olyan hétvége, amikor nem olyan eredményt érünk el, amit elterveztünk, ugyanakkor, ha kicsit szerencsésebbek leszünk a folytatásban, akkor ismét az első helyekért harcolhatunk” – mondta hivatalos honlapján a Jégember.
Räikkönen egyébként maga a megtestesült kiegyensúlyozottság, mióta visszatért a Forma-1-be. Mint említettük, 25 verseny óta folyamatosan pontot szerzett, de összességében ez volt megszakítás nélkül a 36. nagydíja, amelyen célba ért – ebből 28-szor a Lotusszal.
Legutóbb 2009. július 12-én, a Német Nagydíjon volt kénytelen idő előtt feladni a küzdelmet, akkor még a Ferrari versenyzőjeként állt ki a futam 35. körében, az autó hűtőrendszere adta be a kulcsot.