A Brit Nagydíjon történt gumimeghibásodások óriási hullámokat vetettek az F1-ben, mindenki egyetért abban, hogy a helyzet nagyon veszélyes és tarthatatlan. A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh még a most hétvégén következő Német Nagydíj bojkottját sem zárja ki.
„Igen, fennáll ennek a veszélye, és joggal, ha a csapatok és a pilóták nem lesznek meggyőződve arról, hogy biztonságos a versenyzés. De nem szeretnénk ezt. Volt hasonló probléma Indianapolisban (2005-ben), és az nagyon rossz volt a sport számára, szóval inkább a megoldáson kell dolgozni. Most nem a felelősökre kell mutogatni, hanem össze kell fogni, megoldást kell találni.”
A vasárnapi defektparádé után a Red Bull főtervezője, Adrian Newey azért felelősöket is talált: azokra a csapatokra mutogatott, amelyek korábban elbuktatták a Pirelli gumimódosítási kísérleteit. A Brit Nagydíjon tapasztaltak után azonban immár a Ferrari, a Lotus és a Force India sem kívánja akadályozni az újabb módosításokat.
„A Pirellivel együttműködve megoldást kell keresnünk. Lehet, hogy acélról kevlárra cserélik majd az abroncs övét, mi is támogatnánk ezt, ha szükséges. A biztonság az elsődleges” – mondta a Lotus-főnök Eric Boullier.
„Szerintem nagyon fontos, hogy kielégítő megoldást találjunk, ugyanis a biztonság mindannyiunk számára kiemelt fontosságú” – értett egyet a Ferrari főnöke, Stefano Domenicali.
„Most már teljesen más a helyzet, mint korábban, hiszen ezelőtt a biztonság nem volt aggályos. Most viszont már biztonsági kérdéssé vált a dolog, szóval mi sem fogjuk kockáztatni senki testi épségét egy műszaki kérdés miatt” – szögezte le a Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley az Autosportnak.
Ha módosítják a gumikat, akkor persze ki is kellene őket próbálni, mostanra egyértelmű, hogy a versenyhétvégék nem megfelelőek a kísérletezésre. Akár a július 17–19-ei silverstone-i ifjonctesztet is teljes értékű tesztté alakíthatják.
„Az F1-es közösségnek össze kell fognia, hogy megoldjuk a dolgokat. Nekem van ötletem, amit megtárgyalhatunk majd a napokban: az ifjoncteszt helyett teszteljünk rendesen itt Silverstone-ban” – mondta erről Domenicali.
„Tekintetbe véve, hogy ez a pálya komolyan terheli a gumikat, a Pirellivel közösen tényleg sokat tehetnénk a hibák kiküszöböléséért. Emellett én az javaslom, hogy az állandó versenyzőket vessük be, hiszen számukra is nagyon fontos ez. A mi csapatunk teljesen nyitott bármilyen megoldásra, ezzel pedig mindannyian jól járnánk” – tette hozzá.
A Red Bull-lal kapcsolatban a hétvégén felröppent, hogy a Mercedeséhez hasonló pirellis privát tesztet szeretne tartani, így egyértelmű, hogy a Brit Nagydíjon történtek tükrében a bajnokcsapat is támogatja a rendes teszt ötletét.
„Pár hét múlva épp lesz egy teszt. Pillanatnyilag a fiatal pilótáknak szól, de talán jobb lenne, ha az állandó versenyzők vagy az állandó tesztpilóták vezetnének, akik megfelelő visszajelzéseket adnának arról a pályáról, ahol a bajok történtek, ezeket a Pirelli is jól használhatná – mondta Chrtistian Horner, aki amúgy a 2012-es gumik visszahozását is támogatná. – A leglogikusabb az lenne, ha visszatérnénk azokhoz a gumikhoz, amelyek beváltak. A tavalyi gumik nem mentek szét.”
Martin Whitmarsh is a tavalyi abroncsokra szavaz: „Én úgy gondolom, a teszt túl sokára lenne. Felvetődött ez már szombaton, azonban mostanra sokkal több adatunk van. Minek ezzel variálni? A tavaly használt gumik bármikor újra gyárthatók, sőt esetleg raktáron is van belőlük, szerintem az idénynek ebben a szakaszában ez lenne a helyes lépés.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt szerdára rendkívüli ülésre hívta össze a Forma-1-es sportbizottságot, amelyen a Pirelli is ott lesz. Todt személyesen is megszólalt a vasárnapi történtek után.
„Beszéltem a Pirelli képviselőivel, természetesen vizsgálják az elmúlt napok incidenseit. A szerdai ülésre már javaslatokkal érkeznek majd. Immár biztonsági kérdésről van szó, szóval jól kell döntenünk, nem lehet indulatból kezelni ezt. Elemeznünk kell, és aztán rá kell bízni a dolgokat a szakértőkre, így hozhatjuk meg a végső döntést” – nyilatkozta a francia Canal+-nek.