Motorfejlesztési tilalom szabályba foglalását tervezi a Nemzetközi Automobil Szövetség az új V6-os turbókkal kapcsolatban. A jövőre bemutatkozó motorokat a tervek szerint 2018-tól nem lehet majd fejleszteni, a lépés célja természetesen a költségcsökkentés. De remek nyomásgyakorló eszköz is: ha jönnének még gyártók a 2015-ben csatlakozó Honda után, azoknak gyorsan kell dönteniük.
“A Honda éppen időben érkezett, mert az új motorok fejlesztését 2018-ig fokozatosan befagyasztják. Ha a gyártók túl sokáig várnak, csak korlátozottan tudnak reagálni a problémákra” – írta az F1-szakértő Michael Schmidt. A hírek szerint a BMW, a Toyota, illetve a Volkswagen-konszern két márkája, az Audi és a Porsche is fontolgatja a belépést, őket megsürgethetik a friss fejlemények.
“Most gyors döntésekre van szükség. Aki túl sokáig vár, azt megbüntetik a szabályok.” A tervezett befagyasztás válasz arra is, hogy a gyártók miért törekednek hosszú távú szerződések megkötésére partnercsapataikkal.